به گزارش روز جمعه ایرنا، گرچه مشارکت در انتخابات از موضوعات مهم در هر جامعه ای است اما برای کسانی که اولین بار این تجربه را کسب می کنند همراه با خاطراتی شیرین و به یادماندنی نیز می باشد.
نوجوانانی که پیش از این در آزمون های درسی و ورزشی شانس خود را امتحان کرده اند امروز در آوردگاهی بزرگتر به نام انتخابات کسب تجربه می کنند.
نظر برخی از رای اولی ها نشاندهنده آن است که آنان با هدف برقراری ارتباط و تقویت پایه های نظام می خواهند با حضوری پرشور و نشاط در انتخابات نقش خود را به درستی ایفا کنند.
جمعی از رای اولی های استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اولین حضور خود در انتخابات اظهار خوشحالی کردند و گفتند: حضور در این انتخابات به منزله حضور در یک امتحان بزرگ است که در این راستا باید با مطالعه و آگاهی بالا شرکت کنیم.
یکی از این نوجوانان رای اولی درباره انتخاب فرد اصلح به خبرنگار ایرنا می گوید: حضور ما رای اولی ها علاوه بر ایجاد نشاط انتخاباتی باعث افزایش بینش و تشویق سایر افراد جامعه به مشارکت در این رویداد بزرگ می شود.
ایمان محبی در خصوص ویژگی های رئیس جمهوری،گفت: مردم ایران باید فردی را برای تصدی مقام ریاست جمهوری انتخاب کنند که از دل مردم برخاسته و تنها هدف او نیز خدمت به مردم باشد.
دانش آموز دیگری نیز شادمان از اولین حضور سیاسی خود در عرصه انتخابات، هدف از حضور خود در پای صندوق های رای نشانه ادای حق شهروندی و قانونی شهروندان می داند و می گوید: رای ما خیلی مهم است زیرا باید با مطالعه و تحقیق درباره کاندیداها، فرد اصلحی را انتخاب کرده و در مسئولیت قرار دهیم تا مطالبات ما را پیگیری کند.
نیره اسماعیلی افزود: برای انتخاب فرد اصلح از چند ماه گذشته مطالعه و تحقیق کرده ام و همچنین در انتخاب اصلح فرمایشات مقام معظم رهبری را نیز مد نظر قرار خواهم داد.
این دانش آموز، پایبندی به قانون، توجه به مشکلات مردم و اولویت سنجی برای حل مشکلات را از مهم ترین معیارها برای انتخاب یک فرد اصلح دانست و گفت: رئیس جمهوری باید عزم راسخ برای ریشه کن کردن فقر و فساد اقتصادی داشته باشد.
یکی دیگر از جوانان رای اولی قزوینی، شرکت در انتخابات را یک مطالبه ملی و حضور همسالان خود را به معنای رسیدن به سن تکلیف سیاسی دانست و گفت: حضور جوانان و همسالان ما در انتخابات به معنی حضور اندیشه ها و تفکرات جدید و موثر است.
فاطمه خمسه به انتظارات خود از رئیس جمهوری آینده اشاره کرد و افزود: انتظار داریم کسی که رئیس جمهوری می شود تمام تلاش خود را برای حل مشکلات گروه های مختلف، به خصوص جوانان و نوجوانان به کار گیرد و در زمینه حل معضل اشتغال و تحصیل نیز نگاه ویژه ای داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: البته در این میان نباید از انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز غافل ماند و باید افرادی را انتخاب کرد که برای توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها تلاش کنند.
تینا نوری دانش آموز قزوینی دیگری است که حضور گسترده در انتخابات را ضامن وحدت جامعه اسلامی ایران دانست وگفت: حضور ما رای اولی ها و جوانان در انتخابات، وفاداری ما را به نظام و آرمان های انقلاب نشان می دهد.
وی افزود: رای ما نشان دهنده شرکتمان در تصمیم گیری های بزرگ کشور و نظام است که نقش موثری در خنثی سازی توطئه های دشمنان دارد.
این دانش آموز قزوینی با اشاره به حس غروری که از تعیین کنندگی رای خود در سرنوشت کشور دارد، گفت: من همراه با نسل های پیشین و بزرگترهای خود در این انتخابات شرکت کرده ام تا نقشه شوم دشمنان را باطل کنیم.
علی نوروزی از دانش آموزان دیگری است که به خبرنگار ایرنا گفت: از این که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنم، خوشحالم زیرا که معتقدم حتی یک رای هم در سرنوشت و آینده ما تاثیر گذار است.
وی،حضور در انتخابات را فرصت خوبی برای تمرین دموکراسی و مردم سالاری دانست و گفت: این تمرین برای حضور سیاسی کمک می کند تا بتوانیم با مطالعه عمیق در این زمینه به تعیین سرنوشت خوبی برای کشور خود کمک کنیم.
نوروزی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی و قانونی برای یکایک مردم ایران است، افزود: ما به عنوان رای اولی ها در پای صندوق های رای حضور یافته ایم تا با انتخاب فرد اصلح از کشور دفاع کنیم و اینده میهن خود را بسازیم.
زهرا فلاح دیگر دانش آموز رای اولی، انتخاب فرد اصلح را برای رای اولی ها یک دغدغه مهم دانست و ادامه داد: ما می توانیم فرد شایسته و مورد نظر خود را با مشورت بزرگ ترها و افراد مورد تایید و با تجربه انتخاب و از این طریق نقش خود را در تعیین سرنوشت سیاسی کشور رقم بزنیم.
وی خاطرنشان کرد:با رای خود به تمام دنیا ثابت می کنیم که ملت ایران و جوانان آن هیچ گاه از همبستگی و همدلی با یکدیگر خسته نشده و در این مسیر مقاوم تر از قبل حرکت می کند.
این جوان رای اولی با خوشحالی از اینکه اولین تجربه مشارکتش با دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در تقارن است، در خصوص انتخاب اصلح نیز گفت: این روزها بیشتر از همیشه برنامه های رادیو و تلویزیون و خصوصا فضای مجازی را پی گیری می کردم تا از بین نامزدها فرد اصلح را شناسایی و انتخاب کنم.
در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 888 هزار و 278 نفر بالای 18 سال در استان قزوین واجد شرایط رای دادن هستند که از این بین 19 هزار و 908 نفر در استان، نخستین بار برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا واجد شرایط رای دهی هستند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.