به گزارش ایرنا محمود فرمانی روز پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در گرگان اظهار کرد: اگر بخواهیم به جهانی شدن تولید فکر کنیم راهی جزء رسیدن به استاندارد و توجه به استانداردهای لازم نداریم.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به برونگرایی و درونزایی در اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و در این مسیر نگاه تولید کنندگان ما باید به بازارهای بین المللی و تولید داخل به صورت همزمان باشد.
فرمانی با بیان اینکه توجه به تولید استاندارد ضروری است، افزود که به بخش جدیدی علاوه بر صنعت و تولید یعنی ایمنی و سلامت در حوزه استاندارد استان توجه شده است.
وی یادآور شد: در بخش ایمنی و سلامت به تجهیزات پارک بازی، جایگاه های سی‌.ان.جی و سردخانه ها توجه داریم و در این مهم با هیچ دستگاهی تسامح نداریم.
مدیرکل استاندارد گلستان با بیان اینکه در سال گذشته بر تایید آسانسور دستگاه های اجرایی تاکید شد، گفت: 92 دستگاه آسانسور را از ابتدای سال تا کنون پلمپ کردیم تا بگوئیم که در حوزه امنیت و سلامت مردم با جدیت وارد می شویم.
وی خط قرمز استاندارد را ایمنی و سلامت جامعه بیان کرد و افزود که در بحث استاندارد باید در حوزه فرهنگ کار و تلاش شود.
به گفته وی؛ با فرهنگ سازی مناسب می توانیم موفق عمل کنیم و امسال برنامه فرهنگی باعنوان' پویش کالای ایرانی می خرم' طراحی شده است.
وی همچنین از افزایش 50 درصدی نیرو کارشناسان اداره کل استاندارد گلستان خبر داد و تصریح کرد که هنوز با کمبود نیرو رو به رو هستیم.
فرمانی با بیان اینکه استاندارد گلستان در تصمیم سازی حوزه کیفیت نقش ایفاء می کند، گفت: شعار روز جهانی استاندارد' استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند' بوده و طراح امسال آن یک ایرانی است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.