به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار کرد: مقوله استاندارد بحثی جدی و مهم است که به طول زندگی جامعه بشری برمی‌ گردد، آدمی همیشه به دنبال معیارهایی برای خوب زیستن بوده و علائمی که سبب اتحاد و افتراق بین مردم جامعه باشد در همه زندگی مردم ساری و جاری بوده است.
وی افزود: چرخه تولید زمانی خوب می چرخد که مصرف کننده وجود داشته باشد و در این خصوص رعایت استاندارد موجب افزایش مشتریان و اعتماد آنها به محصول خواهد شد و این امر بهترین تبلیغ برای آن کالا خواهد بود.
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: امروز بازار تجارت، رقابتی است، استانداردها کیفیت را تضمین می کند و ارتقا کیفیت کالا و خدمات از طریق تحریک تقاضای مصرف کنندگان به خرید تولیدات داخلی موجب رونق و توسعه اقتصادی خواهد شد و بدیهی است که تداوم چرخه بهبود و ارتقای کیفیت موجب افزایش اشتغال خواهد بود.
کلانتری بر ضرورت توجه جدی به روحیه کارآفرینی تاکید کرد و گفت: باید به تولیدات داخلی خود اعتماد داشته باشیم، علامت استاندارد و رعایت قوانین و ضوابط استاندارد، اعتماد ملی را برای تولیدات داخلی به ارمغان می آورد.
وی اضافه کرد: افزایش کیفیت تولیدات داخلی شرط رقابت در بازار جهانی است، ارتقای کیفیت و جلب اعتماد مصرف کننده در افزایش سهم در بازار جهانی نقش بسزایی ایفا می کند.
معاون استاندار ایلام به بازار بکر عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود داشتن مرز مهران، استان ایلام می تواند به عنوان یک مرکز تولید صنعتی در راستای تولید و اشتغال در کنار بازار صادرات تلاش کند.
کلانتری اضافه کرد: این عامل نیازمند این است که تولید کنندگان محصولات خود را با نگاه صادراتی ساخته و عرضه کنند و با افزایش کیفیت دامنه فعالیت های خود را توسعه دهند تا در این بازار که روز به روز شاهد حضور رقبای بیشتری هستیم، توانایی رقابت داشته باشیم.
مدیرکل استاندارد ایلام نیز در این همایش گفت: ارتقاء سطح خدمات شهری مستلزم به کارگیری استانداردهای لازم است تا شاهد هوشمند شدن شهرها باشیم.
مهناز همتی افزود: بحران انرژی در آینده وجود دارد، سازمان ملی استاندارد برای بهینه سازی مصرف انرژی و نظارت جامع تلاش می کند.
وی با اشاره به تاکیدات ویژه هبر معظم انقلاب بر نقش اساسی استاندارد در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: موضوع توسعه و ترویج استاندارد که در بند 24 این سیاست‌ ها آمده است نشان دهنده توجه و اهتمام ویژه معظم له به بحث استانداردسازی و ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی است و همین امر بر اهمیت نقش این سازمان تاکید داشته و وظایف ما بیش از پیش حساس و پررنگ می کند.
مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به عملکرد این اداره کل در سال جاری گفت: در راستای استاندارد سازی محصولات تولیدی استان، از ابتدای مهر سال گذشته تا مهرماه سال جاری 87 فقره پروانه علامت استاندارد صدور، تمدید و تعلیق شده است.
همتی اضافه کرد: در این مدت (مهرماه سال گذشته تاکنون) 945 فقره نمونه برداری از محصولات، چهار هزار و 448 فقره بازرسی از واحدهای تولیدی و عرضه و صدور 85 مورد گواهی ایمنی آسانسور صادر شده است.
چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.