به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان عصر شنبه در نشست با جمعی از بانوان فرهیخته و منتخب استان قزوین افزود: اجرای سهم 30 درصدی مدیریت در برنامه ششم توسعه کمترین مطالبه و حق این قشر است.
وی خاطرنشان کرد: برای دست یابی به فرصت های برابر زنان باید روحیه مطالبه گری در آنها وجود داشته باشد و
مرادیان با اشاره به نقش و جایگاه زنان در عرصه های مدیریتی و تصمیم گیری، افزود: با وجود اینکه پیشرفت‌های محسوسی در زمینه تحصیلات و مشارکت های اجتماعی زنان در کشور حاصل شده است اما زنان هنوز نتوانسته‌اند سهم شایسته‌ای را به خود اختصاص دهند.
وی، نگاه دولت را تقویت بانوان در عرصه های مختلف خواند و اظهار کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید از آغاز فعالیت تاکنون، توانمندسازی بانوان بوده و این دیدگاه همواره وجود داشته است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از نیروهای انسانی نقش تاثیرگذاری در توسعه جامعه دارند،افزود: تداوم موفقیت های دولت تدبیر و امید وابسته به حضور جدی و مشارکت فعال زنان در تمام عرصه‌های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی است.
مرادیان تاکید کرد: بانوان جامعه ما در عرصه خانواده به خوبی به انجام وظایف و مسئولیت‌های خود پرداخته و در فعالیت‌های اجتماعی و مسئولیت‌های مختلف نیز موفق بوده و ایفای نقش اساسی دارند.
مرادیان با اشاره به مشارکت سیاسی بانوان در عرصه های مختلف نیز گفت: البته مطالبات زیادی نیز در رابطه با استفاده از توانمندی های بانوان در زمینه مدیریتی وجود دارد اما مشارکت های خوبی در این دولت برای بدست گرفتن پست های مدیریتی صورت گرفته است.
وی در خصوص انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی، تصریح کرد: ارتقای جایگاه زنان در پست‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری از اهداف دولت دولت تدبیر و امید بوده و تاکنون در این زمینه در استان موفقیت‌هایی نیز کسب شده که از جمله آنها باید به انتصاب بانوان شایسته و کارآمد در پست‌هایی چون مدیرکلی امور اجتماعی استانداری، مدیرکلی امور کتابخانه ها،مدیرکلی کانون پرورش فکری و اولین بخشداری زن نام برد.
این مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه مشورت و هم اندیشی در زنان تاکید کرد: برای بهتر شدن وضع موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان، حضور آنان در نشست های تصمیم گیری و برنامه ریزی در خصوص آنها لازم و ضروری است.
مشاور استاندار قزوین در امور خانواده ادامه داد: در پیشبرد اهداف و برنامه‌های حوزه زنان و خانواده نیازمند همراهی و همدلی تمامی بانوان هستیم و بدون مشارکت جمعی این مسیر هموار نخواهد شد.
مرادیان با بیان اینکه نسبت بانوان شاغل در ادارات به مردان 40 به 100 است، اظهار کرد: بانوان به‌عنوان بازوان توانمند به انجام وظایف پرداخته و به خوبی از عهده این موضوع بر می‌آیند و از سوی دیگر نیز لازم است محدودیت‌ها و موقعیت آن‌ها مورد توجه مسئولان قرار گرفته و به مطالبات‌شان پاسخ مناسبی داده شود.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از بانوان توانمند در تصمیم‌گیری‌ها، افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های بانوان توانمند و مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌ها و جایگاه مدیریتی یک مساله بدیهی است و استاندار نیز با دیدگاه مثبتی که دارند همواره بر این مهم تاکید دارد.
به گفته وی زمانی که زنان در عرصه های مختلف توانمندی خود را نشان می دهند، جامعه هم به این باور می رسد که این قشر توانمندی های فراوانی دارند.
مرادیان همچنین افزود: استانداری برای مشارکت هر چه بیشتر زنان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی عزم راسخ دارد و از طرح ها و راهکارهای مختلف در این زمینه استقبال می کند چرا که اعتقاد بر این است که پیشرفت و توسعه جامعه در گرو توسعه و مشارکت هدفمند زنان در جامعه است.
مرادیان خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و در راستای تحقق اهداف این این حوزه و توسعه و پیشرفت کشور، زنان به عنوان سرمایه های غنی انسانی نقش موثر و مفیدی را ایفا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌ های کلی نظام است و زنان در این زمینه نقش مهمی دارند چرا که مدیریت اقتصاد خانواده بر عهده زنان است.
در حال حاضر مسئولیت بخشداری مرکزی البرز به همراه مدیرکلی کتابخانه ها، مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین برعهده بانوان است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی*انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.