به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در نشست تخصصی امور بانوان و خانواده استان کردستان در سنندج افزود: سیاست توجه به حضور بانوان در عرصه های مدیریتی سیاستی است که از سوی شورای عالی اداری مصوب و ابلاغ شده و این کار در سطح کشور بصورت تدریجی و با شناسایی و توان افزایی بانوان انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در تحقق این مصوبه توجه به توانمندی بانوان و کارآمدی یک اصل است گفت: بدون شک بانوان با استفاده از توانایی ها و شایستگی های خود می توانند به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور کمک کنند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: دولت دوازدهم نگاه متعادل جنسیتی در بحث های مدیریتی دارد و شاید بسیاری از نگاه ها و دیدگاه ها همراه با این سیاست دولت نباشد اما این مساله باید به همت مدیران ارشد در دولت و در استان ها انجام شود.
وی اظهار کرد: دولت دوازدهم به بانوان به عنوان سرمایه های اجتماعی، نهادهای مدنی و حضور مردان و زنان برای پیشبرد برنامه ها اعتقاد دارد و در این راستا با تمام توان حرکت می کند.
ابتکار با بیان اینکه حضور مردم در کنار دولت برای رسیدن به تصمیمات مناسب بسیار حائز اهمیت است گفت: در این راستا برون سپاری فعالیت ها به نهادهای مدنی و تشکل های مردمی در دستور کار قرار دارد و امید می رود با استفاده از این ظرفیت ها بتوانیم با گستره بیشتر در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.
وی در ادامه با اشاره به تلاش برای سازماندهی ساختار مشاوران امور بانوان افزود: تلاش می کنیم که جایگاه بانوان مشاور در فرمانداری ها سازماندهی شده و پست های رسمی داشته باشند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: زمینه سازی هایی در راستای مشارکت و حضور بیشتر بانوان کُرد در مجلس شورای اسلامی فراهم شده و این مهم نیز دنبال می شود.
وی همچنبن به بحث خشونت علیه زنان به عنوان یک نکته مهم و کلیدی اشاره کرد و گفت: این بحث، مساله نگران کننده ای است که باید بررسی شده و نیازمند انجام کار اصولی و صحیح فرهنگی است.
ابتکار ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی های مناسب و استفاده از توانمندی های زنان و مردان در عرصه های مختلف، مشکلات موجود در جامعه و بویژه حوزه خانواده، در دولت دوازهم رفع شود.
به گزارش ایرنا، شرکت در نشست شورای اداری، نشست تخصصی بانوان و بازدید از طرح های کارآفرینی استان کردستان از جمله برنامه های سفر یک روزه ابتکار به کردستان است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.