علی مویدی خرم آبادی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت بحث آموزش و پیشگیری در مدارس کشور اظهار کرد: دانش آموزی در خوزستان به عنوان توزیع کننده مواد مخدر وجود ندارد اما به دلیل همجواری خوزستان با دریا و مرز و قرار گرفتن این استان در مسیر عبور مواد مخدر بین غرب و شرق، تمهیدات و راهکارهایی برای کنترل این مقوله و بحث آموزش و پیشگیری در مدارس صورت گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و نیز دانشجویان کتب درسی تعریف، توزیع و در اختیار مدارس قرار گرفته و با آموزش معلمان به زودی برای دانش آموزان تدریس می شود.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری از برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص آگاه سازی در بحث مواد مخدر برای معلمان خبر داد و گفت: معلمان در حوزه مهارت های زندگی دانش آموزان را نسبت به تبعات منفی مواد مخدر آگاه کرده و با رصد این مهارت ها و ارتقای آن، به دانش آموزان نه گفتن به مواد مخدر و قرار نگرفتن در محیط پر خطر را می آموزند.
وی ادامه داد: دانش آموزان، اولیا و نیز مربیان را به عنوان سه ضلع مثلثی در نظر گرفته ایم که با برنامه ریزی هدفمند و با همکاری هم بتوانند آگاهی، بینش و اطلاعات دانش آموزان را ارتقا دهند تا منجر به پیشگیری از اعتیاد در محیط های مدارس شود.
مویدی خرم آبادی در پاسخ به این سوال که گفته می شود اعتیاد زنانه تر شده است، بیان کرد: اگرچه آمار اعتیاد زنان نسبت به دهه گذشته در بین زنان بیش تر شده، اما اعتیاد در کشور زنانه تر نشده است.
وی ادامه داد: کمتر از 10 درصد از 2 میلیون و 800 مصرف کننده مواد مخدر کشور را زنان تشکیل می دهند با این حال به دلیل تاثیرگذاری زن بر خانواده و محیط پیرامون، این اندازه هم قابل قبول نیست و به همین دلیل بیش ترین سرمایه، برنامه و وقت این ستاد برای کاهش اعتیاد در بین زنان متمرکز شده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در خصوص مواد مخدر صنعتی جدیدی با نام MPSA گفت: این مواد مخدر تهدید جدی برای عصر حاضر است که دستاورد تکنولوژی، صنعت، دانش و علم است و هر روز شاهد افزایش گونه های مختلفی از آن در سراسر جهان هستیم.
مویدی خرم آبادی یادآور شد: پیچیدگی، پنهان و مرموز بودن این مواد مخدر باعث می شود راه برگشت برای مصرف کنندگان این نوع مواد مخدر دشوار باشد به همین دلیل به خانواده ها در خصوص نظارت بر فرزندان و دوستان فرزندان آن ها هشدار می دهیم.
6002 سپیده اسکندری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.