به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: علل و ریشه اکثر جرایم استفاده از مواد مخدر و اعتیاد است و دستگاه ها باید در زمینجلوگیری ومقابله با توزیع مواد مخدر با برگزاری جلسات آموزشی جدی تر عمل کنند.
وی افزود: انحراف از یک معیار اجتماعی را به عنوان عارضه می‌شناسیم و اگر این عارضه رفع و درمان نشود تبدیل به آسیب می‌شود و آسیب اجتماعی هم اگر حل نشود تبدیل به بحران می‌شود.
بسطامی تاکید کرد: اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی روزانه تعداد زیادی از افراد را به کام مرگ می‌کشاند وهمکاری دستگاه ها و نهادها در راستای آموزش و پیشگیری ازآسیب اعتیاد نقش موثری دارد.
در این نشست رئیس شورای مبارزه با مواد مخدرشهرستان نیز گفت: دوره های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد باید بازنگری شود و با توجه به اهمیت معضل اعتیاد کارهای بسیاری برای پیشگیری از آن انجام شده است.
فهد کمالوند با بیان اینکه باید برنامه های مشاوره ایی و پیشگیری از نظر کمی و کیفی بازنگری شوند، افزود: عدم آگاهی خانواده ها ازآسیب های مختلف مواد مخدر یکی ازعلل های افزایش اعتیاد در جامعه است و مبارزه با موادمخدر واستفاده ازظرفیت بالای سازمانهای مردم نهاد را باید اجتماعی و فرهنگ سازی کرد.
وی اظهار کرد: آگاهی دستگاههای عضو شورا در زمینه آسیب شناسی ازجمله اعتیاد به روز باشد تا بتوان درجهت کاهش تقاضای آن برنامه ریزی لازم بعمل آورد.
کمالوند گفت: رسانه ها درامیدبخشی به جامعه وا ستفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذاری زیادی دارند.
جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست فرماندار ایلام و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان درمحل فرمانداری ایلام برگزار شد.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.