مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: برنامه‌ی پیشگیری از اعتیاد با فعالیت 189 گروه اجتماع محور در استان اجرایی می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محسن ارشدزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه برای کاهش تقاضای مواد مخدر باید در استان اقدامات پیشگیری از اعتیاد را افزایش داد، اظهار کرد: برنامه‌ی پیشگیری با 189 گروه اجتماع محور در استان اجرایی می‌شود. این گروه‌ها در محیط‌های تحصیلی، کاری، کارخانجات، اداری و نظامی فعالیت می کنند. سال گذشته حدود 550 هزار نفر از برنامه آگاه‌سازی بهره مند شده و امسال نیز 310 هزار نفر از برنامه‌ی پیشگیری اولیه برخوردار شده‌اند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای درمان و بازتوانی معتادان در مراکز مختلف خدمات درمانی ارائه می‌دهد، گفت: مراکز اقامتی و سرپایی شبانه‌روزی، تیم‌های سیار، تی سی و باشگاه مثبت برای معتادان جزو برنامه‌های بهزیستی است که در مجموع 110 مرکز فعال برای ارائه‌ی خدمات به معتادان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته به 333 هزار نفر معتاد خدمات درمانی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه ی نخست سال جاری 11 هزار نفر در مراکز از خدمات درمانی بهره مند شده‌اند.
ارشدزاده ادامه داد: در طرح اشتغال و توانمندی بهبود یافتگان سال گذشته بیش از یک هزارو 400 نفر از اشتغال و تسهیل گری اشتغال بهره مند شده اند.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال افراد معتاد نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است، یادآور شد: علی رغم اینکه پنج درصد منابع اشتغال زایی برای اشتغال بهبودیافتگان اختصاص یافته است ولی به دلیل استقبال زیاد افراد بیش از پنج درصد از این منابع استفاده شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال جاری یک مرکز اقامتی در تبریز و یک مرکز جامع پذیری معتادان یعنی پیگیری بعد از ترخیص راه‌اندازی شده است، افزود: مرکز جامع معتادان برای افرادی که از خانواده ترد شده‌اند، راه‌اندازی شده است.در این مرکز برای 20نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد.
وی ادامه داد: از اهم اقدامات سازمان بهزیستی موضوع کیفی‌سازی مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد، استفاده از کارشناسان و روانشناسان مجرب ، نظارت فعال، ایجاد کارگاه‌های اشتغال، المپیاد ورزش و رصد فعالیت‌های مراکز مختلف بهزیستی از طریق دوربین مدار بسته را می‌توان نام برد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجا‌ن‌شرقی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص کمک به تامین هزینه‌ی درمان معتادان بی بضاعت و خانواده‌ی این افراد، اظهار کرد: برای حل این مسائل می‌توان از مشارکت مردمی کمک گرفت. سال گذشته در تمامی شهرستان‌‌ها موسسه خیریه جهت حمایت از خانواده‌های معتادان و درمان معتادان بی بضاعت تاسیس شد که هدف از راه‌اندازی این خیریه‌ها مشارکت افراد خیر بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.