استاندار قزوین گفت: خوشنویسی، باید به نماد و برند اصلی قزوین تبدیل شود و قزوین را به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا قزوین، عبدالمحمد زاهدی در شورای خوشنویسی استان که در محل استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: خوشنویسی یک  موضوع فرهنگی است که باید به نماد و برند اصلی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران تبدیل شود.

وی با اشاره به اصالت هنر خوشنویسی ادامه داد:خوشنویسی تنها هنری است که دستخوش تغییر نشده و ابتذال به آن وارد نشده است ولذا هنری است اصیل  که باید در پاسداشت و ترویج آن تلاش کرد.

زاهدی تصریح کرد:خوشنویسی هنری عرفانی از منظر بین المللی و هنری عرفانی - اسلامی با نگاه داخلی است و وقتی قزوین پایتخت خوشنویسی ایران نامگذاری می شود باید نمود بیرونی و وجهه شهر قزوین با این برند و هنر شناخته شود.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم تداوم جلسات شورای خوشنویسی اظهار داشت: جلسات شورای خوشنویسی استان براساس یک برنامه زمان‌بندی تا رسیدن به جایگاه مطلوب این هنر تداوم خواهد داشت تا خوشنویسی در قزوین به عنوان یک موضوع فرهنگی مورد توجه همگان قرار بگیرد

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت برگزاری دوسالانه  خوشنویسی در سال ۹۷ صورت پذیرد. لذا کارگروهی تعیین شود که برنامه های دوسالانه کنگره را تهیه و به شورا ارائه کنند تا پس از تایید درجهت اجرای آنها اقدام شود.

استانداردر پایان گفت :آنچه که باید مورد توجه جدی مدیران شهری قرار بگیرد این است که شهر باید نماد‌های چشمگیر داشته باشد و هنر خوشنویسی در قزوین می تواند این امکان و ظرفیت را در اختیار مدیران شهری قرار بدهد که در قالب ها و اشکال مختلف بتوانند با استفاده از این هنر در جهت معرفی قزوین و جذب گردشگران برنامه ریزی و تلاش کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.