به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست شورای سیاست گذاری خوشنویسی استان قزوین افزود: استفاده از خوشنویسی به عنوان نمادهای قزوین که لقب پایتختی این هنر در کشور را دارد باید به طور جدی از سوی مدیران شهری دنبال شود.
استاندار قزوین از خوشنویسی به عنوان مقوله ای فرهنگی یاد کرد و گفت: این هنر باید به یکی از نمادها و برندهای اصلی قزوین تبدیل شود.
وی با بیان اینکه خوشنویسی هنری عرفانی و اسلامی است،افزود: وقتی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح است، این نام گذاری باید جلوه و نمود بیرونی نیز داشته باشد.
زاهدی در ادامه بر پاسداشت و ترویج هنر خط توسط دستگاه های فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: خوشنویسی تنها هنری است که دستخوش تغییر نشده و ابتذال و انحراف به آن ورود پیدا نکرده است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: شورای خوشنویسی قزوین باید براساس یک برنامه زمان بندی شده، به ارتقای جایگاه این هنر بپردازد تا هنر خط به عنوان یک موضوع فرهنگی بیشتر مورد توجه مردم فرهنگ دوست استان قرار بگیرد.
زاهدی با تاکید بر برنامه ریزی و هماهنگی لازم به منظور برگزاری باشکوه جشنواره دوسالانه خوشنویسی، سال آینده در قزوین، خاطرنشان کرد: باید کارگروهی تعیین شود که برنامه های این رویداد را تهیه و برای تصویب به شورای خوشنویسی ارسال کند.
قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح است و تاکنون چهار دوره جشنواره دوسالانه خوشنویسی در آن برگزار شده است.
انجمن خوشنویسی قزوین از سال 1350 راه اندازی شده و اکنون 150 نفر تن از اساتید و هنرمندان این هنر در آن عضویت دارند.
3013* تهیه و انتشار: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.