به گزارش ایرنا، حمیدرضا خانپور روز دوشنبه در جریان بازدید رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین از نمایشگاه دائمی محصولات صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان افزود: نشاط و پویایی بالایی در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین وجود دارد، چرا که سرمایه گذاری های صورت گرفته در این مکان ها با پیش بینی ها و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
وی با اشاره به عقد 91 فقره قرارداد سرمایه گذاری بین شرکت شهرک های صنعتی قزوین و سرمایه گذاران در سال جاری برای ایجاد واحدهای تولیدی، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر افزایش داشته است.
خانپور با بیان اینکه مزایا و مشوق های قابل توجهی برای سرمایه گذارانی که قصد فعالیت در شهرک ها و نواحی صنعتی داشته باشند، اختصاص می یابد، افزود: معافیت های مالیاتی هفت تا 13 سال و تقسیط در پرداخت حق انتفاع از زمین و امکان بهره مندی از آب، برق و گاز توسط شرکت های خدمات رسان با هزینه کمتر بخشی از این مزایا و مشوق ها است.
وی در خصوص فعالیت مرکز فناوری و خدمات کسب و کار در شهرک صنعتی کاسپین، گفت: این مرکز به صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در زمینه های مختلف از جمله تهیه فناوری ها و کمک به تامین نیروی انسانی متخصص خدمات ارایه می کند.
این مسئول همچنین از ارایه خدمات مشاوره ای به سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را داشته باشند، خبر داد و گفت: به این افراد در خصوص زمینه های مناسب سرمایه گذاری در بخش صنعت کمک و مشاوره داده می شود تا بتوانند پول و سرمایه خود را در مسیری درست و مطمئن هزینه کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین همچنین با اشاره به فعال شدن نمایشگاه دایمی محصولات و کالاهای صنایع کوچک و واحدهای شهرک ها و نواحی صنعتی استان در شهرک صنعتی کاسپین، گفت: در این مکان 170 نمونه از تولیدات واحدهای مستقر در شهرک های مختلف صنعتی قزوین به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه قزوین استانی سرمایه پذیر است،اظهار کرد: این نمایشگاه را به منظور بازدید هیات های تجاری و سرمایه گذار داخلی و خارجی با هدف آشنایی با توانمندی های واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین راه اندازی کرده ایم.
خانپور یادآور شد: در حال حاضر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بیش از یک هزار محصول تولید می کنند که بعضی از آنها به بیش از 30 کشور خارجی بویژه کشورهای همسایه و منطقه صادر می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین همچنین از کاسپین به عنوان یکی از 10 شهرک صنعتی برتر ایران در زمینه تقاضای سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: این رتبه از میان 800 شهرک و ناحیه صنعتی موجود در کشور نشانگر جایگاه ویژه و موقعیت کم نظیر این شهرک صنعتی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
واحدهای ارمغان پونک غرب تولیدکننده فرش های ابریشمی مصنوعی، پویش پارت سیمین تولیدکننده یراق آلات درب پنجره های یو پی وسی و آرین شیر تولیدکننده انواع محصولات لبنی نیز از جمله واحدهایی بودند که مورد بازدید قرار گرفتند.
درخواست برای اختصاص مشوق های صادراتی، استمهال بدهی تسهیلات و وام های دریافتی و بروز رسانی قوانین بانکی در راستای حمایت بیشتر از بخش تولید و صنعتگران بخشی از سخنان مسئولان واحدهای تولیدی را تشکیل می دهد.
شهرک صنعتی کاسپین با 185 واحد تولیدی بهره بردار در حاشیه باند شمالی آزاد راه قزوین - کرج، در شهرستان آبیک و 30 کیلومتری شرق شهر قزوین قرار دارد.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی است.
یک هزار و 317 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر شده اند که از این تعداد 840 واحد تولیدی با سرمایه گذری 22 هزار میلیارد ریال از آنها به بهره برداری رسیده که در آنها 24 هزار و 520 نفر در آنها مشغول به کار هستند.
3013/6012 تهیه و انتشار: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.