محمد همتیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اولویت همکاری گروه اقتصادی استانداری سمنان با فعالان اقتصادی کشورهای خارجی صادرات محور است و با این راهبرد درصدد کاهش آمار بیکاری در این استان هستیم.
وی اظهارداشت : البته درهای اقتصاد کشور هنوز به صورت مطلوب به روی سرمایه گذاران خارجی باز نشده است و توطئه های استکبار جهانی یکی از دلایل اساسی از دلایل هراس فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در ایران اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد : در سه سال گذشته بیش از هفتاد تفاهم نامه اقتصادی به ارزش 85 هزار میلیارد ریال در سمنان امضا شد که این امر سرفصلی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان است.
همتیان اضافه کرد : همه قراردادهای منعقد شده با فعالان خارجی در سمنان براساس توافق اولیه، باید به راه اندازی واحد تولیدی و صنعتی در استان بینجامد که این امر در کاهش آمار بیکاری ه استان تاثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به سهم بالای 2 بخش صنعت و گردشگری استان از همایش سرمایه گذاری بین المللی که هفته گذشته در تهران برگزار شد ، تصریح کرد : یکی از طرح های این همایش که با فعالان خارج از کشور به امضا رسید در بخش گردشگری با اولویت گردشگری سلامت بود.
به گزارش ایرنا، در هشت ماه سال 96 به میزان 200 هزار و 800 تن کالا از گمرگ استان سمنان به خارج از کشور صادر شد که 95 میلیون و 122 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان در بحش های صنعتی و معدنی و گردشگری دارای ظرفیت های فراوانی است که باید بیش از پیش با اتخاذ برنامه ریزی های کارشناسی شده آن را شکوفا کرد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.