داریوش طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : رونق کسب و کار و افزایش اشتغال نیازمند انتقال آب از سد نمرود به این شهرستان است و باید این طرح مهم ملی در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.
وی اظهار داشت : گرمسار از ظرفیت های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی برای کاهش نرخ بیکاری برخوردار است و با تامین زیرساخت ها می توان زمینه رونق اقتصادی را در این شهرستان فراهم کرد.
طاهری ادامه داد : در کنار مشکل نقدینگی، بیمه ای، مالیاتی برخی از واحدهای صنعتی ، کمبود آب در غیرفعال شدن بسیاری از این واحدهای این شهرستان تاثیر گذار بوده است.
وی تصریح کرد : در دولت یازدهم برای بازگشت واحدهای صنعتی نیمه فعال گرمسار به چرخه تولید قدم های جدی برداشته شد و ارایه تسهیلات 700میلیارد ریالی نمونه ای از این اقدامات است.
طاهری اضافه کرد : در دولت یازدهم راه اندازی بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی سمنان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت وقت کلنگ زنی شد و تامین زیرساخت های مورد نیاز و راه اندازی واحدهای صنعتی در این منطقه می تواند به کاهش نرخ بیکاری در استان بی انجامد.
فرماندار گرمسار گفت: برای سال جاری اشتغالزایی برای بیش از یکهزار نفر با ارایه تسهیلات رونق تولید در این شهرستان برنامه ریزی شده است و اقدامات مثبت دولت تدبیر وامید در برگرداندن واحدهای صنعتی به چرخه تولید در چند سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 60 هزار و 575 میلیارد ریال تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.