به گزارش ایرنا، واحدهای کاچیران تولیدکننده چرخ خیاطی، گروه بهداشتی فیروز تولید کننده محصولات بهداشتی، هفت الماس تولید کننده ورق های فولادی و دسترنج رضا باف تولید کننده نخ مصنوعی چهار واحد تولیدی بود که استاندار قزوین از آنها بازدید کرد.

**واردات غیرهدفمند ضربه مهلک بر پیکر تولید داخلی است
مدیرعامل شرکت کاچیران در جریان بازدید استاندار قزوین از این واحد گفت: واردات غیرهدفمند مانند واردات محصولات و صنایعی که در داخل با کیفیت مناسب در حال تولید هستند ضربه مهلکی بر پیکر صنعت ملی وارد می سازد.
سید محمد میرسجادی افزود: تعرفه بسیار پایین (هفت درصدی) واردات قطعات چرخ خیاطی زمینه را برای فعالیت مونتاژکاران ایجاد کرده تا با واردکردن قطعه ها و فرار از حق گمرک 70 درصدی برای کالاهای وارداتی با قیمت پایین تر محصول را وارد بازار کنند که این رویه به واحد ما ضربه زده است.
وی اظهار کرد: صدور مجوزهای مونتاژ چرخ خیاطی توسط مجموعه های غیر تولیدی فلج شدن واحد های تولیدی داخلی چون ما را در پی دارد.
این فعال بخش تولید نبود تسهیلات اعتباری برای کمک به چرخه فروش و توسعه بازار و پرداختن به طرح توسعه واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات این واحد صنعتی برشمرد و گفت: ما برای رسیدن به این نقطه تلاش های زیادی کرده ایم و در پی آن هستیم تا در شرایط سخت اقتصادی با قوت به فعالیت بپردازیم اما در این راه نیازمند حمایت های دولت هستیم.
این صنعتگر همچنین خواستار تدابیر لازم از سوی دولت برای حمایت و تشویق واحدهای تولیدی صادر کننده شد و گفت: دولت باید نهایت تلاش خود را برای حمایت از بخش صنعت که ضامن اشتغال و رونق اقتصاد کشور است، انجام دهد.
به گفته میرسجادی مقصد اصلی صادرات این واحدتولیدی آلمان می باشد و امسال لبنان نیز به جمع کشورهای صادر کننده افزوده شده و متاسفانه به دلیل اوضاع سیاسی و وجود درگیری نظامی در یمن موجب سده صادرات به این کشور متوقف شود.

** نباید سربار دولت باشیم/ دستگاه های خدمات رسان به تکمیل طرح های صنعتی کمک کنند
سیدمحمد موسوی صنعتگر و کارآفرین برتر ملی نیز در جریان بازدید استاندار قزوین از واحد فیروز گفت: ما منکر مشکلات نیستیم ولی براین باوریم که باید خودمان به دنبال راه حل مسائلمان باشیم و خود را سربار دولت نکنیم.
مدیرمجموعه گروه بهداشتی فیروز با انتقاد از رویه برخی موسسه ها که در قالب خیریه فعالیت کرده و به بعد توانمندی افراد توجه ندارند، گفت: این گونه مجموعه ها خودباوری افراد را متزلزل می کند و به جای ایجاد روحیه نشاط و امید به زندگی و مفید بودن و موثر بودن فرد را به انزوا دعوت می کنند.
وی که در مجموعه تحت مدیریتش 92 درصد نیروهای شاغل را افراد معلول تشکیل می دهند،اظهار کرد: ما معلولیت را محدودیت نمی بینیم بلکه آن را نعمتی الهای برای پرورش و رشد در حوزه های علوم انسانی می دانیم.
موسوی، تهیه نرم افزار موبایلی توسط نیروهای فیروز مشابه نمونه امریکایی در راستای کمک به تغذیه و سلامتی و روانپزشکی کودکان از بدو تولد تا6سالگی و راهنمای جامعی که درآن طراحی شده را یکی از دیگر دستاوردهای خودباوری معلولان و این مجموعه دانست.
وی در ادامه خواستار همکاری دستگاه های خدمات رسان برای کمک به اجرا و تکمیل طرح های توسعه ای بخش صنعت از جمله طرح توسعه شرکت فیروز و شرکت وابسته به کانون معلولین توانا در شهرک صنعتی لیا شد.
مدیران شرکت های هفت الماس و دسترنج رضا باف نیز در جریان بازدید استان از این واحدها به بیان مسایل و مشکلات خود پرداخته و دوای درد حل مشکلات اقتصادی و اشتغال را حمایت بیشتر از تولید داخلی دانستند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.