حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه، با یادآوری فرا رسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و اهمیت این روز افزود: اقدامات خصمانه نظام سلطه در بد عهدی ها و پیمان شکنی ها برای ملت به خوبی آشکار شده و باید هوشیار باشیم که فریب این شیطان بزرگ را نخوریم .
وی از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و عامل اصلی گرفتاری های جهان اسلام و منشاء فتنه و توطئه یاد و خاطر نشان کرد: برای یک کشور، بدترین موقعیت این است که مسئولانش از اخم وتهدید دشمن بترسند و ترسیدن از دشمن بدبختی را به دنبال خواهد داشت .
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به اقشارمختلف مردم به ویژه فرهیختگان ، دانشجویان و دانش آموزان توصیه کرد که با حضور گسترده در راهپیمایی روز 13آبان بار دیگر انزجار خود را به استکبارجهانی نشان داده و دشمنی خود را نسبت به صهیونیست ها ابراز کنند.
وی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره ) به عنوان یک دین شناس، عارف و فقیه، از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کردند و در حال حاضر برای شناخت بیشتر دشمن نیاز به شعور دینی داریم و کسانی که به آمریکا دل و امید بسته اند دشمنی این شیطان بزرگ را جدی بگیرند چرا که او دشمنی اش با ملت ایران را جدی گرفته است .
وی ادامه داد: امام راحل همچنین فرمودند که هیچ گاه سلاح مبارزه با دشمن را به زمین نگذارید و مذاکره با آمریکا با این سفارش امام(ره) منافات دارد، این در حالی است که بزرگان وعلمای ما از گذشته های دور صهیونیست ها را دشمن می دانستند و دوستی با دشمنان دیوانگی است .
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: کسانی که به مستکبران اعتماد کردند حیثیت سیاسی وعقلانی خود را زیر پا گرفته و با این کار اقتدار ملی را آسیب جبران ناپذیر ونابخشودگی خواهند زد که مورد سرزنش قرار خواهند گرفت .
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: عقد قرار داد با مستکبران که به صورت برجام شکل گرفت ای کاش عقیم می ماند و شاهد فرزندانی از جنس تحقیر ، تحریم ، توهین وتهدید نبودیم ولی به همت و بصیرت رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال حاضر دولت آمریکا رو به افول بوده و پایان سیطره استبکار جهانی را شاهد هستیم .
وی افزود: دعوت کردن ملت به سازش و ایجاد جنگ و نبرد نرم ، به گمراهی کشیدن ، ایجاد نا امیدی، غافلگیر کردن، دین گریز کردن و نرساندن خیر از جمله آرزوهای دشمن است که طبق دستور قرآن کریم در عصر حاضر ما آن را در استبکار جهانی علیه ملت مسلمان به ویژه ملت ایران شاهد هستیم .
امام جمعه قزوین در بخش دیگری ازخطبه های خود به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت : اربعین همایش بین المللی اتحاد و اقتدارملسمانان جهان است ویک حماسه جهانی است که باید قدر این لحظه ها را دانسته و از آن امام شهید درس بگیریم .
حجت الاسلام عابدینی به اهمیت توجه به فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت :یکی از بزرگترین معروف ها فرهنگ عمومی است که باید همت کرده و فرهنگ تولید را اصلاح و با تولید کالای مرغوب مردم را به استفاده از تولید داخلی و جلوگیری از وارد کردن تولید خارجی تشویق کنیم .
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی مصرف صحیح باید در جامعه ما نهادینه شود ، افزود: دستگاههای فرهنگی و رسانه ها در این زمینه می توانند ما را یاری کرده ومردم رت به استفاده از تولیدات داخلی تشویق کنند.
حضور دانشجویان و دانش آموزان از دانشگاهها ومدارس استان قزوین در صف های نماز جمعه این هفته قزوین پر رنگ بود.
7390**6012 خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده :علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.