به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان
ضمن تشکر از شرکت کنندگان در نماز جمعه کرمان افزود: در طول 37 سال که بنده در سمت امامت جمعه این استان بودم همواره مطیع حضرت امام خمینی (ره) و بعد از ایشان مطیع رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده، هستم و خواهم بود.
وی ادامه داد: اگر بنده توفیقی داشته ام و توانسته ام کاری برای استان کرمان انجام دهم به این دلیل بوده که من همواره مردم را معیار می دانستم و می دانم نه جریان های سیاسی را که البته جریانات سیاسی نیز بخشی از مردم هستند و حرمتشان سر جای خودشان محفوظ است.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: بنده در 37 سال گذشته از خط و خط بازی طبق شهادت دوستان حذر کردم و اگر موفقیتی بوده به دلیل این مهم است.
وی بیان کرد: همه انسان ها یک روز به مرحله کهولت سن و بازنشستگی می رسند و بنده هم از این اصل مهم مستثنی نیستم.
وی تاکید کرد: هیچ اکراه و اجباری در مورد من در کار نبوده و نیست و من تشکر می کنم از مسئولان و مردم که نسبت به بنده لطف دارند.
آیت الله جعفری گفت: عقل و خرد، منشا همه سعادت و خوشبختی ها، فضایل و کمالات است و اگر کسی عاقل باشد از همه چیز بی نیاز و قلب و دلش از رذایل و ناپاکی ها آسوده است.
وی عقل را بزرگترین نعمت الهی و منشا تمام خوبی ها عنوان و اظهار کرد: اگر انسان از عقل و خرد پیروی نکند تبعات این کار را هم در دنیا و هم در آخرت خواهد دید.
وی با بیان اینکه جمعه 30 تیر سالروز بزرگداشت مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی است اظهار کرد: مرحوم کاشانی مجاهد به معنی صحیح کلمه بود و تمام عمر شریفش را صرف مبارزه کرد.
امام جمعه کرمان گفت: اگر حمایت آیت الله کاشانی نبود دکتر مصدق این توفیق را پیدا نمی کرد نفت را از دست انگلیس ها خارج کند و صنعت نفت ملی اعلام شود.
وی با بیان اینکه بعدها در مورد آیت الله کاشانی بسیار ظلم و ستم شد افزود: اشتباه مصدق این بود که بهایی ها و توده ای را رها کرد و اینها علیه روحانیت شعار می دادند و اقدامات دیگری انجام می دادند.
آیت الله جعفری ادامه داد: خواص آن زمان نیز در رابطه با دکتر مصدق آنقدر بد عمل کردند که همه آرزو می کردند دولت مصدق سقوط کند و شاه برگردد.
وی تصریح کرد: توده ای و بهایی ها که دشمن سرسخت اسلام و مسلمین هستند موجب سقوط دولت دکتر مصدق و برگشتن شاه به ایران شدند.
امام جمعه کرمان به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان همه ائمه ما را شهید کردند.
وی با بیان اینکه دقت و تفکر در دانش ها عقل انسان را بارور می کند به نقل امام صادق (ع) گفت: سه عامل حسن خلق، فروبردن خشم و نگاه نکردن به نامحرم بر بزرگواری انسان دلالت می کند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.