به گزارش ایرنا، مهدی عبدالرزاقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست وضعیت فضای سبز در قزوین را نامناسب و ناکافی دانست و گفت: سرانه ما نسبت به خیلی شهرها پایین تر است و نواحی چون نجف آباد و شهرک دانش به طور جدی به داشتن فضای سبز نیازمند هستند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین، گفت: این موضوع متولیان مختلفی دارد اما شهرداری تاکنون در این خصوص 200 میلیارد ریال هزینه کرده است.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید برای نگهداری از باغستان سنتی قزوین که میراث پدرمان ما و ریه های شهر هستند، چاره اندیشی کرد.
عبدالرزاقی در ادامه خواستار فعال سازی ایستگاه های ورزش صبحگاهی در بوستان های شهر قزوین شد و گفت: یکی از وظایف شهرداری ها تقویت ورزش همگانی با هدف ایجاد نشاط و تندرستی در شهروندان است که نباید مورد غفلت واقع شود.
وی با بیان اینکه جانمایی بوستان های مربوط به بانوان نکته مهمی است که نباید در این خصوص بی توجه بود، افزود: در این بوستان ها بانوان باید بدون محدودیت و براحتی به فعالیت بپردازند و ورزش کنند.
زهرا یوسفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: بوستان های ما در سطح شهر خانوادگی است و باید امنیت آنها به خوبی تامین شود.
وی اضافه کرد: در زندگی امروز شهروندان که بیشتر آپارتمان نشینی شده است، فضای سبز و بوستان ها مظهر شادی و نشاط هستند و قزوین در این خصوص در فقر به سر می برد.
یوسفی با اشاره به لزوم توجه به ورزش همگانی از سوی شهرداری، گفت: از نظر عرفی بانوان برای دوچرخه سواری در سطح شهر محدودیت هایی دارند و این وظیفه ماست که یک جای امن را به این‌ مهم ‌اختصاص دهیم.
فرج الله فصیحی رامندی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: با احتساب بوستان ملی باراجین قزوین در رابطه سرانه فضای سبز از میانگین کشوری بالاتر است و بدون آن در حد میانگین کشوری قرار دارد.
وی با بیان اینکه باید برای ایجاد بوستان های جنبی در جنوب شهر فکری کنیم،اضافه کرد: اگر بوستانی در جوار پل امام رضا(ع) نسازیم دیگر جایی برای احداث آن نخواهیم داشت و در آینده دچار مشکل می شویم.
مهدیه قافله باشی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در این نشست گفت: باید نسبت به اصلاح وضعیت روشنایی بوستان های شهر اقدام شود چرا که خیلی از آنها شب ها کم نور و تاریک هستند.
وی در ادامه خواستار توقف ساخت و ساز و تغییر کاربری ها در بوستان های شهر شد.
قافله باشی با اشاره به اهمیت جانمایی مناسب برای ساخت بوستان های شهری، گفت: به طور نمونه بوستان دوم بانوان قزوین در مینودر چسبیده به آتش نشانی است و یا بوستان ملاخلیل فاقد توقفگاه کافی است.
منیره السادات قوامی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز در این نشست گفت: در قزوین با کمبود فضای سبز روبرو هستیم و نباید فراموش کنیم که بوستان ملی باراجین خارج از شهر است و شهروندان در هر وقت امکان استفاده از آنرا ندارند.
وی افزود: در برخی نواحی منفصل شهری و دیگر نقاط مانند شهرک دانش اصلا فضای سبز نداریم و نباید وجود این مشکلات را انکار کنیم.
احد چگینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: بوستان فدک جداگانه مدیریت می شود و این یک نقض است و باید یک متولی در این زمینه فعالیت کند تا مشکلات این محل رفع شود.
وی افزود: اگر سرانه استاندارد در فضای سبز را مورد بررسی قرار دهیم باید به اقلیم هر شهر نیز توجه داشته باشیم.
محسن حق شناس عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: باغ پارک پیشنهاد خوبی است که با توجه به ظرفیت قزوین می شود روی این طرح کار کرد.
مدیرعامل پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: میزان سرانه فضای سبز شهر قزوین به ازای هر شهروند با احتساب بوستان ملی باراجین بین هفت تا 12 مترمربع می باشد.
محمدصادق مظفری با بیان اینکه باید جلوی تغییر کاربری در بوستان ها گرفته شود و این فضاها فقط باید سبز باقی بمانند در پایان افزود: امیدواریم در این خصوص راهکار مناسبی اندیشیده شود.
شهر قزوین دارای بیش از 70 بوستان است.

** توجه به مناسب سازی معابر برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست خواستار توجه شهرداری به مناسب سازی معابر و پیاده روها برای تردد راحت معلولان،جانبازان و سالمندان شد.
حکمت الله داوودی افزود: البته در این خصوص شهرداری اقدام هایی صورت داده که باید پررنگ تر دنبال شود.
وی همچنین گفت: برای کمک به اشتغال معلولان تاکنون 50 نفر از جامعه معلولان درشهرداری قزوین مشغول به کار شده اند.
7388*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.