به گزارش ایرنا علیرضا امامی که از سال 86 تا 92 دوران بسیار موفق و درخشانی را در شهرداری ملایر پشت سر گذاشت، در دور پنجم شورای اسلامی شهر نیز با ارائه برنامه برای تصدی شهرداری این شهر ورود پیدا کرد.
اوایل شهریور ماه امسال در نشستی رسمی و با رای قاطع شورای اسلامی شهر ملایر در دوره پنجم علیرضا امامی از بین 20 داوطلب دیگر برای تصدی این مسئولیت به عنوان شهردار ملایر انتخاب شد.
اما از زمان انتخاب امامی به عنوان شهردار ملایر و از همان ابتدا، زمزمه هایی مبنی بر نیامدن وی به دلیل طرح مشکلاتی مبنی بر مساعد نبودن شرایط مالی شهرداری و مشکلات خانوادگی از سوی امامی وجود داشت که همچنان شهردار آینده و منتخب این شهر را در گرفتن تصمیم نهایی مردد کرده بود و از سوی دیگر اعضای شورا و مسئولان این شهر بسیار تاکید داشتند تا بار دیگر بتوانند از تجربه و توان وی در امور شهری استفاده کنند.
با وجود تایید امامی از سوی مراجع بالادستی و تاکید مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برای ادامه کار وی در شهردادی ملایر، پنجشنبه هفته گذشته وی انصراف خود را به شورای شهر اعلام و اعضای شورا پس از بررسی های لازم، در نهایت شامگاه شنبه با انصراف وی موافقت کردند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این باره در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: انتخاب شورای شهر برای ما بسیار محترم است و با انتخاب علیرضا امامی به عنوان شهردار ما نیز علاقه مند بودیم که بتوانیم از سوابق و تجریبات بسیار خوب وی در شهر استفاده کنیم.
عبدالعظیم رضایی افزود: پس از طرح مشکلاتی از سوی امامی، ما بسیار تمایل داشتیم که وی بپذیرد و در شهرداری ملایر شروع به کار کند، اما وی به جمع بندی لازم نرسید.
وی ادامه داد: ابتدا امامی مسئولیت را پذیرفت و در این مدت برای شروع به کار در شهرداری مردد بود و این امر موجب شد تا کار کمی عقب بیفتد.
رضایی بیان کرد: با وجود پیگیری های انجام شده برای حل مشکل، امامی به جمع بندی نهایی نرسید و انصراف خود را اعلام کرد که قرار است در روزهای آینده شورای شهر تصمیم جدیدی برای گزینه نهایی شهرداری بگیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز با ابراز تاسف از انصراف علیرضا امامی گفت: وی سه دلیل عمده برای انصراف خود داشت که یکی از آنها مشکلات خانوادگی مطرح شد.
جلیل کولیوند بدهی معوقه شهرداری را دیگر دلیل عمده امامی برای انصراف عنوان کرد و در این باره افزود: بدهی مردمی شهرداری به کنار، اما بدهی پرسنلی ضرورت داشت که پرداخت شود و امامی انتظار داشت تشکیلات دولتی در شروع کار کمک کنند تا وی بتواند بدهی های معوقه پرسنل را پرداخت کند.
کولیوند با بیان اینکه امامی 6 سال به عنوان شهردار خدمات بسیار خوبی را به مردم ملایر ارائه کرد و پرسنل شهرداری نیز از وی رضایت داشتند، ادامه داد: وی از این امر نگران بود که با پرداخت نشدن حقوق معوقه و مشکلات کنونی، نتواند آن خدماتی که پیشتر در شهر ارائه داده، انجام دهد و پرسنل را راضی نگه دارد.
رئیس شورای شهر ملایر اظهار کرد: چون کمک مالی به شهرداری ملایر با این سرعت محقق نمی شد، امامی انصراف خود را به صورت قطعی اعلام و شورای شهر نیز با انصراف وی موافقت کرد و قرار است از چند گزینه پیشنهادی که برنامه ارائه کرده اند، برای شهرداری ملایر بررسی کنیم.
کولیوند گفت: ما نخستین شهری در استان بودیم که شهردار انتخاب کردیم، اما با انصراف علیرضا امامی، حالا باید از ابتدا شروع کنیم، در حالیکه اگر وی می آمد هم به نفع مردم و هم به نفع شهر بود.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه بدهی همواره گریبانگیر تمامی شهرداری ها است و شهرداری ملایر نیز از این امر مستثنی نیست، بیان کرد: شایعاتی مبنی بر بحرانی بودن وضعیت شهرداری ملایر وجود دارد که من تاکید می کنم این موارد صحت نداشته و کوچکترین نگرانی برای شروع به کار شهردار جدید در این شهر وجود ندارد.
اکبر هاشمی با اشاره به وجود مشکلات مالی و اقتصادی در کل کشور افزود: این مشکلات مختص شهرداری ملایر نیست و شهردارانی که گزینه های احتمالی هستند، به هیچ عنوان نگران کار در شهرداری ملایر نباشند، به طور قطع یکسری مشکلات نه در شهرداری ملایر بلکه در تمامی شهرداری ها هست که نمی توان آنها را به حساب بحران و نگرانی گذاشت.
هاشمی ادامه داد: نیروهای بسیار خوب و متخصصی در شهرداری ملایر وجود دارد که با مدیریت خوب و بهتر می توان از تخصص و تجربه آنها در جای خود استفاده کرد.
وی با رد این شایعه مبنی بر تایید نشدن علیرضا امامی و رسمی نبودن انتخاب وی از سوی شورای شهر گفت: جلسه انتخاب امامی در صحن شورا به طور رسمی انجام و وی از سوی مراجع بالادستی تایید شده بود که به دلیل مشکلاتی که وی داشت، نتوانست در شهرداری شروع به کار کند.
شورای شهر ملایر دارای هفت عضو است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
گزارش از معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.