به گزارش ایرنا،منوچهر حبیبی روز یکشنبه در نشست میز کشمش کشوری در قزوین که با حضور نمایندگان قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: تقویت ظرفیت صادرات کشمش یکی از راه های پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قزوین قطب نخست تولید کشمش در کشور به شمار می رود باید موانع پیش روی تولیدکنندگان این محصول را از پیش رو برداریم و زمینه را برای صادرات آن و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری فراهم کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه باید از ظرفیت راه اندازی میز کشوری کشمش در استان خود بهره لازم را ببریم، افزود: راه اندازی میز یک محصول در استان کار راحتی نیست و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
حبیبی در ادامه ایجاد صندوق کشمش را یکی از مصوبه های ارزشمند سفر رئیس جمهوری به قزوین در سال قبل نام برد و گفت: تشکیل این صندوق خیلی از مشکلات تولیدکنندگان این محصول را مرتفع می کند.
وی در ادامه خواستار برندسازی برای کشمش استان و توجه به بسته بندی مناسب برای این محصول شد و گفت: در این خصوص از استان های دیگر عقب هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان گفت: باید به تقویت تولیدکنندگان کشمش استان بپردازیم و میزان تولید و صادرات این محصول را افزایش دهیم.
استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش در کشور را دارد.
سالانه بین 70 تا 80 هزار تن کشمش در استان قزوین تولید می شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.