به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه تولید خوراکی دام و طیور شهرستان گرمسار در استان سمنان با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی ، افزود: دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید این بود که تراز تجاری کشور در سال 92 از هشت میلیارد دلار منفی به سه میلیون دلار منفی رسید.
وی بر ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بخش تولیدات دامی و تعاونی تاکید کرد و با بیان اینکه مشکل فعلی اشتغال در کشور اعتبار نیست بلکه نیاز به تدبیر دارد، بیان داشت: در بر نامه ششم توسعه با تصویب کاهش نرخ سود بانکی در مجلس، اولین حکم افزایش سهم 2 درصدی تسهیلات سالانه بانکی برای کشاورزان در نظر گرفته شد و اینکه بانک های غیر از بانک تخصصی کشاورزی باید 15 درصد از تسهیلات سالانه خود را به بخش کشاورزی پرداخت کنند.
کاتب تصریح کرد: با وجود این که سالانه 2 میلیون 200 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود باید بستر صادرات این تولیدات نیز مهیا شود.
نماینده مردم شهرستان گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون گام هایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده اما کافی نیست.
تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 94- 95 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی‌منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.