به گزارش ایرنا، سیدحسن میرعماد روز شنبه در همایش دست آوردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی در سالن هلال احمر سمنان گفت: تا پایان سال 95 حدود 549 واحد کشاورزی نیمه فعال و تعطیل 96 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و هزار و 335 اشتغال جدید ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در سال 94 به میزان 77 میلیارد تومان بود که در سال 95 این رقم به 235 میلیارد تومان افزایش یافت و 199 درصد رشد در این حوزه رخ داد.
میرعماد با اشاره به اینکه 335 دستگاه تراکتور و کمباین در سال 95 خریداری و به بخش کشاورزی استان افزوده شد، ادامه داد: در سال 95 در استان سمنان تولید گوشت قرمز 31 هزار تن، شیر 171 هزار تن، گوشت طیور 50 هزار تن، تخم مرغ 17 هزار تن و تولید آبزیان به 970 تن رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هدفگذاری اهداف اقتصاد مقاومتی را از راهبردهای مهم دولت یازدهم در بخش کشاورزی عنوان و تاکید کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان به خوبی اجرایی شده است و بیش از 90 درصد برنامه های اقتصاد مقاومتی در این بخش مصوب و اجرایی شده است.
وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی استان، گفت: کمبود آب و افت سطح آب‌های زیرزمینی از مشکلات این بخش است و دولت نیز برای رفع این مشکل اقدامات خوبی را انجام و توجه ویژه ای داشته است.
وی با اشاره به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال 95، گفت: تا سال 92 کل سامانه‌های آبیاری نوین در استان سمنان حدود 16 هزار هکتار بود که با تلاش دولت تدبیر و امید در سال 95 این رقم به 25 هزار و 200 هکتار افزایش یافت و 15 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تولیدات دامی در سال 94 در این استان یک میلیون و 440 هزار تن بود و در سال 95 به یک میلیون و 770 هزار تن افزایش یافت که رشدی 9.4 درصدی داشته است.
میرعماد به افزایش تولید محصولات راهبردی به عنوان یکی از برنامه های دولت یازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: تولید محصولات راهبردی کشاورزی استان در سال 94، حدود 505 هزار تن بود که در سال 95 به 672 هزار تن افزایش یافت که معادل 8.2 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: افزایش تولید محصولات دامی و راهبردی کشاورزی استان سمنان در حالی صورت گرفته است که یک متر مربع سطح زیر کشت افزایش نیافته است و این میزان افزایش نتیجه تلاش بهره برداران بخش کشاورزی، به کارگیری کارشناسان، افزایش بهره وری، استفاده درست و کارشناسانه از منابع و حمایت دولت بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تولید گندم به میزان 107 هزار تن در سال 95 در برنامه بود که به 120 هزار تن افزایش یافت یعنی در سال 95 به نسبت سال 94 رشد 37 درصدی داشته است و 112 درصد در این شاخص در هدفگذاری اقتصاد مقاومتی تحقق داشتیم.
وی افزود: میزان تولید گندم در استان سمنان در سال 92 حدود 52 هزار تن بود و این افزایش در سال گذشته به دلیل تغییر الگوی کشت و حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش بهره برداران بوده است.
وی گفت: دولت یازدهم در سال 93 برای خرید گندم از کشاورزان 70 میلیارد تومان، در سال 94 به میزان 84 میلیارد تومان، و در سال 95 مبلغ 126 میلیارد تومان پرداخت کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در سال 94 میزان تولید چغندرقند استان 95 هزار تن بود که در سال 95 به 165 هزار تن افزایش یافت، گفت: دولت تدبیر و امید در این بخش در سال 93 رقم 22 میلیارد تومان، در سال 94 حدود 30 میلیارد تومان و در سال 95 به میزان 42 میلیارد تومان به کشاورزان استان سمنان پرداخت کرده است.
میرعماد با اشاره به اینکه استقرار نظام نوین ترویج و تحقیق و تدوین منابع علمی و کاربردی از جمله عملکرد بخش کشاورزی بوده است، افزایش تولید محصولات کشاورزی به 704 هزار تن، ایجاد هزار و 500 شغل جدید، راه اندازی 560 واحد نیمه فعال و تعطیل، حمایت از طرح های تولیدی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی، حمایت از توسعه طرح های کشاورزی، اجرای سامانه آبیاری نوین در سطح 12 هزار هکتار، اجرای 6 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی و 15 هزار هکتار عملیات آبخیزداری، اجرای طرح کشت باریجه در سطح پنج هزار هکتار، اجرای طرح مدیریت منابع آب و خاک و گسترش طرح ترسیب کربن در روستاهای مورد هدف از جمله برنامه های بخش کشاورزی استان سمنان در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال عنوان کرد.
حسن رکنی معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی، محمدرضا خباز استاندار، معاونان استانداری سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مدیران اجرایی و اقتصادی، مدیران عامل بانک ها، فعالان و بهره برداران و نمایندگان تشکل های مختلف بخش کشاورزی استان سمنان حضور داشتند و از تعدادی از فعالان حوزه جهادکشاورزان و مدیران تقدیر شد.
43 هزار بهره بردار حوزه های مختلف کشاورزی در استان سمنان سالانه یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.