به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی مهندس شبیهی افزود :برق باختر در کریدور جنوب به شمال شبکه برق کشور قرار گرفته با چندین نیروگاه و سد ارتباط دارد و بر این اساس رتبه اول ترانزیت انرژی برق را دارا می باشد.
وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر در محدوده این شرکت از خدمات برق رسانی بهره مند می شوند و با اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد تأسیسات برق و گسترش شبکه ، بستر مناسبی جهت رشد و توسعه صنعت و کشاورزی در منطقه ایجاد شده است .
شبیهی افزود: متوسط میانگین مصرف برق در استان مرکزی در بخش صنعت بیش از 65 % می باشد که این میزان دو برابر متوسط کشور می باشد.
وی ادامه داد:در منطقه شازند علاوه بر وجود ظرفیت لازم در بخش کشاورزی پتانسیل مناسبی در حوزه صنعت نیز دارا می باشد، لذا ظرفیت تجهیزات منصوبه در این منطقه در حال حاضر بیش از نیاز مصرف بوده و بستر لازم جهت توسعه بخش صنعت و کشاورزی از لحاظ تامین انرژی مطمئن برای سرمایه گذاری مهیا می باشد.
مدیر عامل برق منطقه ای باختر در حوزه تامین انرژی برق از طریق انرژیهای تجدید پذیر بیان داشت : در استان مرکزی مناطق مناسبی جهت تولید برق از طریق باد و خورشید وجود دارد که لازم است با سرمایه گذاری از این فرصتها در جهت کاهش مصرف منابع فسیلی و حفظ محیط زیست بهره برد.
ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از تلاشهای کارکنان ودست اندرکاران حوزه صنعت برق تشکر نمود و افزود: صنعت برق یک صنعت زیر بنایی و اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد و برق منطقه ای باختر با توجه به جایگاه و موقعیت استراتژیک در شبکه برق کشور در تحقق این امر نقش بسیار موثری برعهده دارد.
وی خدمات انجام گرفته در این شرکت را ستودنی ارزیابی نمود و اظهار داشت : باید زمینه های لازم در خصوص استفاده از فن آوری های نوین تامین برق از انرژی های تجدید پذیر مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
این گزارش می افزاید در ادامه علی ابراهیمی مطالبات و خواسته های مردم شازند را مطرح و در خصوص راهکارهای تحقق آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

 

۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610785
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.