به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان قزوین که در مرکز خدمات سرمایه گذاری با حضور مدیران دستگاه های اقتصادی برگزار شد،افزود: دولت به تنهایی از عهده سرمایه گذاری در بخش های مختلف بر نمی آید و سیاست نظام نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی و بخش های عمومی غیر دولتی است.
وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اقتصادی باید از فنون لازم برای جذب سرمایه گذار برخوردار باشند، اضافه کرد: باید راهکارهای تامین مالی داخلی و خارجی به تمامی مدیران و مسئولان آموزش داده شود و کلاس های آموزشی و دوره های تقویتی نیز در این خصوص برگزار شود.
زاهدی ادامه داد: در خصوص جذب سرمایه گذاری داخلی تنها باید مرکز خدمات سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت های استان ورود پیدا کند و از هرگونه موازی کاری در این خصوص با سایر دستگاه ها پرهیز شود.
وی همچنین گفت: باید با شناخت لازم از سرمایه گذاران و اهلیت آنها در واگذاری طرح ها و پروژه ها اقدام شود، هرچند اهلیت سرمایه گذاری در مراحل آغازین قابل تشخیص است.
زاهدی افزود: باید اداره کل منابع طبیعی استان با تشکیل بانک اطلاعاتی جامع اطلاعات کاملی از اراضی بلامنازع تهیه نماید تا در صورت نیاز به واگذاری به سرمایه گذاران اقدام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجتناب از بخشی نگری در سطح دستگاه ها،افزود: بخشی نگری در سازمان ها و دستگاه ها آسیب های بسیاری را به کشور وارد می سازد و ما را از رسیدن به اهداف خود بازمی دارد.
استاندار قزوین با تاکید بر الکترونیکی کردن پنجره واحد سرمایه گذاری، گفت: باید همه کارها با الکترونیک شدن به شتاب لازم برسند تا وقت متقاضیان در دستگاه ها تلف نشود.
زاهدی در پایان خاطرنشان کرد: قزوین استعدادها و ظرفیت های اقتصادی فراوانی دارد و امیدواریم با پرهیز از بخشی نگری دستگاه ها بتوانیم با فعال ساختن این ظرفیت ها نقش استان را در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنیم.
6101*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.