به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی سه شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود: 70 درصد تولیدات استان در بخش صنعت است و با وجود رشد 50 درصدی در حوزه محصولات کشاورزی، باید نگاه ویژه‌ای به این 2 بخش و توسعه صادرات داشته باشیم.
حبیبی اضافه کرد: برای رسیدن به هدف مورد نظر در بحث اقتصاد مقاومتی باید بخش‌های کشاورزی و‌ گردشگری مورد توجه قرار گیرد و نگاه مدیران به ویژه متولیان حوزه تولید، صادرات محور باشد.
این مسئول، راه‌اندازی پایانه صادراتی برای استان قزوین را یک ضرورت خواند و گفت: جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و صنعت و معدن باید تکلیف پایانه صادراتی استان را مشخص کرده و فکر جدی در این زمینه داشته باشند و در هر جلسه ستاد مقاومتی باید گزارشی از پیشرفت کار در این خصوص ارائه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تشریح کرد: راه‌اندازی اتحادیه صادراتی کمک می‌کند تا صادرات استان را ارتقا ببخشیم.
حبیبی در ادامه با اشاره به صدور کارت سبز صادرکنندگان استان، گفت: فرم‌هایی برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به‌نام و کالاهای تولیدی آن‌ها برای ارتباط با مسئولان طراحی شده است و تا یک ماه آینده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
وی همچنین گفت: اگر اقتصاد را فقط صادرات تعریف کنیم، گزافه نگفته‌ایم زیرا صادرات مفاهیم مختلفی از قبیل تولید، دانش و فناوری بالا، تحرک، پویایی و اشتغال مناسب، دیپلماسی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را با خود به همراه دارد.
حبیبی گفت: صادرات به بخش خصوصی توانمند و حمایت مدیران دستگاه‌های دولتی نیازمند است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: باید تفکر بخش خصوصی را جایگزین بخش دولتی کنیم و تا زمانی که این‌گونه نباشد در حوزه اقتصاد پیشرفت مطلوبی نخواهیم داشت.
در سال قبل میزان ارزش صادرات کالا از استان قزوین به خارج از کشور به رقم 675 میلیون دلار افزایش یافت که این رقم 2برابر بیشتر از رقم صادراتی استان در بهترین سال های قبل از تحریم ها و پیش از برجام بود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.