به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان سمنان در سالن‌ غدیر استانداری، به 70 طرح ملی در زمینه توسعه صادرات با مشارکت استان سمنان اشاره کرد و گفت: این تعداد طرح بر اساس اولویت بندی به سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم شود و مسوولیت هر مجموعه را سازمان مربوطه بر عهده گیرد و ماهیانه برای رصد و پیشرفت هر طرح گزارش ارائه شود.
وی با بیان اینکه برخی طرح ها در استان سمنان قابلیت اجرایی شدن ندارد، خاطرنشان کرد: کمیته هایی برای بومی سازی این طرح ها تشکیل شود.
خباز با تاکید بر اینکه توسعه صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی رابطه مستقیمی با افزایش و بهبود ظرفیت های اشتغال دارد، افزود: گسترش میزان صادرات نشان دهنده موفقیت استان سمنان در جذب سرمایه بوده است و اگر صادرات کاهش یابد به تولید نیز لطمه خواهد زد.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: روند اداری نباید مانع روند اجرایی شدن طرح های صادراتی شود و هیچ طرحی نباید به خاطر روند اجرایی و اداری معطل بماند.
خباز با اشاره به این که روز گذشته با 10 سرمایه گذار بخش خصوصی ملاقات چهره با چهره داشتیم، بیان داشت: زمینه فعالیت بخش خصوصی در استان سمنان با توجه به نیازها و ظرفیت ها فراهم و سرمایه گذار هدایت شود.
استاندار سمنان یاد آور شد: آگاهی دادن به مردم و پایبند بودن به رعایت موازین و قوانین الهی در معاملات و تفاهم نامه ها باید سرلوحه کار قرار بگیرد.
در این نشست اقدامات انجام شده و برنامه های عملیاتی پیش رو باشگاه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان سمنان در سال جاری به منظور توسعه ماندگار صادرات غیرنفتی بررسی شد.
در این نشست ، محمد همتیان ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی، امیر خلیلی خواه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و برخی دیگر از مسوولان سمنان حضور داشتند و در مورد اجرایی شدن این طرح ها به تبادل نظر پرداختند.
سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شد که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت .
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن دارد، بخش صنعت و معدن استان سمنان بیش از 38 درصد سهم در اشتغال و حدود 22 درصد سهم در تولید ناخالص استان سمنان دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.