به گزارش ایرنا، محمدرضا فیاض معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ظهر امروز (شنبه) در مراسم بهره برداری از این طرح که با 343 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی صورت گرفت،گفت: این واحد به عنوان یک واحد دانش بنیان، تمامی تجهیزات خود را به دست صنعتگران داخلی ساخته است.
وی ادامه داد: فناوری بالا، رعایت استانداردهای سازگار با محیط زیست و نوآوری در خط تولید از شاخصه های این واحد می باشد.
این مسئول همچنین افزود: تولیدات این واحد از ارزش افزوده بالایی برخوردار بوده و در حال حاضر امکان صادرات به بیش 10کشور دنیا را دارا است.
فیاض در ادامه خاطر نشان کرد: توجه به صادرات یکی از شاخصه های مهم این شرکت است و هر واحدی برای بقا در تولید نیازمند صادرات می باشد.
منوچهر حبیبی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدام های انجام شده دولت در سال های اخیر برای تقویت بخش صنعت،گفت: آنچه در این واحد مشهود می باشد تلاش مدیران در جهت رونق اقتصادی است.
این مسئول افزود: در چهار سال دولت یازدهم تمامی شاخص های اقتصادی استان قزوین با رشد قابل توجهی روبرو مواجه شدند.
حبیبی گفت: استان قزوین در زمینه کاهش رشد نرخ بیکاری نیز موفق بوده و از 11/6درصد به 10/9درصد کاهش یافته است.
وی همچنبن در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی استان نیز گفت: قزوین در سال گذشته 401 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرد.
حبیبی افزود: در پنج ماهه سال جاری 40 درصد از تسهیلات پرداختی رونق تولید کشور از طریق واحدها و طرح های استان قزوین جذب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: در سال جاری میزان یک میلیارد دلار در بخش صادرات هدف گذاری شده است که در چهار ماهه اول سال 250 میلیون دلار آن محقق شده است.
علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز در ادامه این مراسم گفت: این واحد یکی از واحدهای موفق در زمینه تولید انواع روغن خوراکی است و تولیدات این شرکت مورد تائید محیط زیست نیز می باشد.
وی در پایان افزود: این کارخانه یکی از واحدهای فعال شده از طریق دریافت تسهیلات رونق تولید می باشد و وام مورد نیاز خود را از بانک تجارت دریافت کرده است.
بخش طارم سفلی که این طرح صنعتی در آن به بهره برداری رسید، از توابع شهرستان قزوین بوده و در شمال غربی استان قرار دارد.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.