به گزارش ایرنا ، سیدمحمود نوابی پنجشنبه شب در چهارمین همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان یزد با اشاره به اینکه به ازای هر 25 نفر یک واحد صنفی در کشور فعال است، تصریح کرد: مصرف‌کننده تا چه زمانی باید هزینه دکان‌ها را پرداخت کند، این دکان‌ها باید برچیده شود و فروشگاه‌های بزرگ راه‌اندازی شود و اصناف خود می‌توانند در این زمینه وارد عمل شوند.
معاون وزیر صنعت از وجود 35 هزار بازرس نامحسوس این سازمان در کشور برای نظارت بر حقوق مصرف کنندگان خبر داد و گفت: این تعداد در استان یزد 350 نفر است ضمن آنکه در این استان معاونت نظارت و بازرسی ایجاد شده است.
وی در ادامه گفت: باید در بحث کالاها حق الناس بر حق الله ارجحیت داده شود از این رو می توان به رعایت حقوق مصرف کننده امیدوار بود.
وی با بیان اینکه استقبال از همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده در تهران بسیار خوب بوده است، افزود: در این همایش که با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار شد شاهد رشد 22 برابری در تعداد متقاضیان و رشد 19 برابری در منتخبان بودیم و همایش امشب یزد نیز بیانگر رشد 136 درصدی در متقاضیان و رشد 76درصدی در منتخبان است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف ‏کنندگان و تولیدکنندگان حمایت از حقوق مصرف کننده را یکی از اولویت های اصلی اجرایی دولت اعلام کرد و گفت: در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان، محور کار مشتری محوری است.
نوابی با تاکید بر لزوم یادآوری یاد شهدای انقلاب اسلامی ، دوران دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم و مرزبانان کشور تصریح کرد: کنترل قاچاق کالا با تلاش همین نیروها و نیروی انتظامی بوده که عمده آن در 11 برابر شدن راندمان مبارزه با قاچاق کالا در مرحله عرضه در سال 95 مشهود است.
وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها با رها‌سازی قیمت‌ها متفاوت است، تصریح کرد: مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز نقش مهمی در متعادل کردن قیمت‌ها ایفا می‌کند.
این مسئول با اشاره به رشد استان یزد در حوزه افزایش ریالی، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان باید با ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات بومی نسبت به افزایش تقاضا اقدام کنند.
وی با رد انحصار در وزارت صنعت در حوزه کالا و خدمات تاکید کرد: تمام تلاش سازمان حمایت از حقوق مصرف ‏کنندگان، افزایش کیفیت تولیدات داخلی و حمایت تولیدکننده و مصرف کننده است و انحصاری وجود ندارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید برای کالاهای تولید داخل ، خدمات قبل با معرفی کالا، حین تولید و بعد از فروش تعریف شود و ضمانت آن را بلا برده و فریاد کرد تا مصرف کننده برای خرید کالای ایرانی بیشتر ترغیب شود.
نوابی در عین اصلاح شعار ' کالای فروخته شده پس گرفته نمی شود ' را خواستار شد و گفت: این منکر اجتماعی بر اساس آیات قرآن و مفاد قوانین کشور باید از جامعه دور شود و به جای آن افزایش کیفیت کالاها و خدمات دهی ها و نیز درج قیمت به صورت خوانا بر روی کالا و اعتمادسازی را مدنظر داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از جاهایی که خدمات این سازمان را ضایع می کند فضای سیمای جمهوری اسلامی ایران است که تبلیغاتش در قبال پول است نه کیفیت اضافه کرد: این همه تبلیغات اغواکننده نمی تواند شادابی به جامعه بدهد ، چرا نباید تبلیغات صدا وسیما و فضای شهر برای تولید کننده داخلی با 50 درصد تخفیف همراه باشد؟.
مدیرعامل سازمان حمایت مصرف ‏کنندگان و تولیدکنندگان حمایت از حقوق مصرف کننده در عین حال حمایت جدی و عملی از انجمن ها و تشکل های غیرسیاسی و غیردولتی و تولیدکنندگان بومی را خواستار شد و گفت: در این رستا در قالب کارگروه های تسهیل و رونق تولید در دولت تدبیر و امید بیش از 16 هزار میلیارد تومان به 24 هزار و 387 واحد صنعتی و کشاورزی تسهیلات پرداخت شد.
نوابی با بیان اینکه در این خصوص بانکها همکاری مطلوبی داشته اند ، تصریح کرد: بیش از نیمی از این واحدها کشاورزی و مابقی واحدهای تولیدی صنعتی است و در استان یزد شاهد عملکرد مناسب این کارگروه بوده ایم.
نوابی بر لزوم افزایش شان اجتماعی تولیدکنندگان برتر این همایش ها، گفت: به دنبال اصلاح ساختارهای نظارتی برای نظارت بر واحدها هستیم و در این مسیر تلاس می کنیم با مکانیزه کردن سیستم ها از بازرسی های فیزیکی کم کنیم ولی باید جایگاه کاسب و تولیدکننده در گذشته به بازار و کشور برگردد.
در پایان این مراسم از تولیدکنندگان برتر استان یزد تقدیر شد.
استان یزد بیش از سه هزار و 700 واحد صنعتی دارد.
1968/6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.