به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین ضمن تبریک هفته قوه قضائیه افزود: قضات شریف دستگاه قضا وظیفه خطیری برعهده دارند و باید در حکم، رفتار، اخلاق و منش، عدالت علوی را به درستی اجرا کنند.
وی در ادامه گفت: مبانی قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران بر ‌اساس اسلام شکل گرفته و حقوق مردم نیز منطبق بر موازین اسلامی وضع می‌شود و این مهم زمینه گسترش روزافزون عدالت در جامعه را فراهم کرده است.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه، افزود: معظم له حمایت و تایید خود را نسبت به عملکرد دستگاه قضایی نشان دادند و تذکرانی را نیز در خصوص احیا و استیفای حقوق عامه یعنی حقوق عموم مردم دادند که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام عابدینی، کمک به ایجاد امنیت را از مهم ترین وظائف قوه قضائیه نام برد و گفت: وجود امنیت سد راه هرگونه تجاوز و تعدی به حقوق انسانها بوده و اجازه اهانت به آنها را نمی دهد.
به گفته خطیب نماز جمعه قزوین، نقش قوه قضاییه کلیدی است، چرا که بخشی از تحقق عدالت به برخورد و عملکرد قوه قضاییه برمی گردد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: قوه قضائیه باید با قاطعیت تمام با مظاهر فساد و تبعیض برخورد کرده و انتظارهای ملت را در این خصوص برآورده سازد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر برخورد با قانون شکنان تاکید کرده و فرمودند که عامران به معروف و ناهیان منکر باید مورد حمایت دستگاه قضایی قرار گیرند، اظهار کرد: زمین خواری و ربا خواری از مصدایق بارز منکر هستند و دستگاه قضا در استان در این زمینه همانند گذشته باید با متخلفان برخورد جدی و قاطع داشته باشد تا شاهد تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری باشیم.
حجت الاسلام عابدینی افزود: ما در استان قزوین از یاران قضائی چشم یاری داشتیم و خصوصا در عرصه های حیف و میل و زمین خواری که امیدواریم با جدیت با این تخلف ها برخورد شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار شفاف سازی نسبت به قراردادهای نفتی با کشورهای خارجی شد و افزود: مردم باید در جریان این قراردادها قرار بگیرند.
حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: باید نسبت به انعقاد قرارداد با کشورهایی که همیشه بدخواه ما بوده واکنش نشان داد بنابراین مسئولان در این زمینه باید همواره از رهنمودهای مقام معظم رهبری تبعیت کنند و آنها را سرلوحه اقدام های خود قرار دهند.
امام جمعه قزوین افزود: باید به جای اتکا به خارج، برای رونق اشتغال و تولید کشور به سرمایه ها و نیروهای داخلی خود متکی باشیم.
وی در پایان گفت: آویزان شدن به ریسمان پوسیده شرک و کفر استکبار نفاق انگلیس و آمریکا سرنوشتی جز سقوط در ورطه نابودی و قعر جهنم و نفرین خانواده شهدا در بر نخواهد داشت.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.