به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از استانداری حسن صادقلو در جمع مسئولان برگزاری، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات شهرستان کردکوی واقع در غرب گلستان با یادآوری ممارست و تجربه دست اندرکاران در برگزاری انتخاباتی با کمترین مشکل و نقص، اظهار کرد: در انتخابات گذشته مردم استان 80.39 درصد در انتخابات مشارکت داشتند که بالاترین رتبه در کشور بود.
وی با بیان اینکه کانون های بحران در انتخابات گذشته به خوبی رصد و کنترل شد، افزود: نتایج مثبتی که در انتخابات قبلی کسب شد به دلیل تدوین اطلس انتخابات در استان بود که توانست مطالبات مقام معظم رهبری و نظام را برآورده نماید.
استاندار گلستان با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی بین عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات برقرار است، یادآور شد: انتخابات، ظرفیت اقدام بالا بوده و نیازمند تعامل قاطع و خوب است که باید روز به روز تقویت شود.
صادقلو همچنین گفت که اقدامات ما در برگزاری انتخابات باید به گونه ای باشد که سلامت آن تبدیل به یک نماد شود، علاوه براین امانتداری مساله مهمی است که همه باید نسبت به آن حساس باشیم.
وی در ادامه رمز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را ناشی از اعتماد آنان به دست اندرکاران و مجریان دانست و افزود: نقش و حضور مردم در صحنه های بین المللی و ملی دارای اثرات زیاد و عمیقی است.
به گفته وی؛ هر اقدامی که در بین جامعه ناباوری و بی اعتمادی ایجاد کند، مشارکت حداکثری را تضعیف خواهد کرد.
وی تأکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای ایجاد انگیزه به منظور افزایش مشارکت اجتماعی در شهرستان ها بهره گرفت.
استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه همه نامزدهای انتخابات دارای حقوق یکسان و برابری هستند، گفت: باید قانون را در ارتباط با همه نامزدها به صورت یکسان اجرا کنیم.
وی با تأکید بر برنامه محوری نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: قول دادن در زمان انتخابات نوعی فریب بوده و نامزدها برنامه های خود را به مردم اعلام نمایند و برای توسعه روستاها و شهرها برنامه داشته باشند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.