به گزارش روز جمعه ایرنا، جمعیت در برخی شعب زیاد و در برخی دیگر نیز متوسط است، خیلی از شهروندان نیز ترجیح می دهند تا در ساعات میانی روز که شعبه ها خلوت تر است رای بدهند و برخی نیز حضور خود در پای صندوق های رای را به عصر موکول کرده اند اما مهم اراده اکثریت مردم برای رای دادن و حضور در صحنه است.
یکی از شهروندان قزوینی منتظر برای رای دادن با اشاره به جمعیت بالای حاضر در شعبه مسجد محمد رسول الله (ص) قزوین می گوید: از جمیعت زیاد حاضر در شعبه متعجب شدم چرا که فکر می کردم زیاد در صف انتظار باقی نمانده و زودتر از این ها رای را به صندوق بیاندازم.
فاطمه حیدری با برشمردن نقش مردم در انتخابات با بیان اینکه به فرموده امام راحل (ره) در انتخابات میزان رای ملت است،افزود: با توجه به جایگاه استراتژیک ایران، جهانیان در انتظار نتایج این انتخابات هستند.
وی اضافه کرد: حضور بالای مردم در این موقع از روز ‌خود نشان می دهد خود برخلاف تبلیغات نادرست و سوء از سوی رسانه های بیگانه ما به آینده کشور اهمیت می دهیم و در همه صحنه ها حاضر هستیم..
یکی از شهروندان قزوینی در حالی که کارت ملی و شناسنامه خود را در دست داشت و در انتظار ورود به شعبه مسجد ولیعصر (عج) بود نیز گفت: برای ادای دین و وظیفه ملی خود به پای صندوقهای رای آمده ام تا دینم را نسبت به این آب و خاک ادا کنم.
امیررضا محمدی افزود: ملت بزرگ ایران،امروز همچون همیشه حضور خود را در عرصه انتخابات به نمایش می گذارند تا همدلی و اتحاد خود را به همه نشان دهند.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با تلاش و مجاهدت ای زیادی به دست آمده است و همه وظیفه دارند در هر برهه از زمان که به حضور آنان نیاز است با خلوص نیت به میدان بیایند.
محمدی افزود: امیدواریم با انتخاب بهترین و دلسوزترین فرد، انتخابی اصلح داشته باشیم و راه توسعه و پیشرفت و آبادانی را در همه جای ایران هموار کنیم.
شهروند دیگری نیز گفت: انتخابات به معنای ادای دین و تکلیف به انقلاب و میهن اسلامی است.
سیمین یونسی افزود: مردم مسلمان و متعهد ایران اسلامی وظیفه خود می دانند که با حسن انتخاب خود با امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کنند و فرمایش های ایشان را در برگزیدن رییس جمهوری بکار برند.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است و در آن نظر و عقیده تک تک افراد جامعه مهم است به همین خاطر مردم در قالب انتخابات می توانند آگاهی و بلوغ سیاسی خود را به معرض نمایش بگذارند.
یونسی افزود: خوشبختانه اکنون مردم به حدی از بلوغ سیاسی رسیده اند که به راحتی از کنار مساله مهمی همچون انتخابات نمی گذرند بلکه با بررسی دقیق دیدگاه کاندیداها و برنامه های آنان فرد شایسته را انتخاب می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد مردم با دلسوزی و دقتی خاص رییس جمهوری توانا، مدبر، شجاع، با درایت و کاردان که به مسایل کشور و مردم واقف است را انتخاب کنند.
امیر رضا درزی که یکی از رای اولی های قزوینی است با هیجان خاصی به خبرنگار ایرنا گفت: هیجان زیادی برای حضور در انتخابات دارم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.
وی اظهار کرد: طبیعی است که حضور ما جوانان موجب دلگرمی و امید برای مسئولان در اداره بهتر کشور می شود.
درزی افزود: رای اولی ها به عنوان قشری پر انرژی و پیشتاز می خواهند پیشاهنگ خلق حرکتهای زیبا در پاسداری از ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی باشند.
وی تاکید کرد: امروز دشمنان کشور چشم به این انتخابات دوخته اند و معتقدم هرچه تعداد آرای مردم بیشتر باشد، دشمنان را از پیگیری اهداف شوم خود علیه نظام اسلامی مایوس تر خواهد کرد.
یک دانشجو که برای اولین بار می خواهد رای دادن را تجربه کند، حضور در انتخابات را سرآغاز فصل جدیدی در عرصه سیاسی می داند و معتقد است: انتخابات یعنی دخالت دادن آحاد مردم در شکل گیری ساختار سیاسی یک کشور و این اعمال نظر به شکل واقعی، افتخاری است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نصیب مردم کشور و به ویژه جوانان شد.
مریم کریمی افزود: به پاس این نعمت بزرگ باید جوانان حضوری چشمگیر و آگاهانه در انتخابات داشته باشند تا به دشمنان این مرز و بوم بفهمانند که نسل دوم و سوم انقلاب همچنان به اصول اصیل انقلاب پایبند هستند.
وی، تحقیق، پرسش و انتخابگری را حق مسلم نسل جوان در رسیدن به نامزد اصلح به عنوان رییس جمهوری ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: در تجربه نخست خود برای رای دادن باید دقت کنیم که انتخابی صحیح و اصلح داشته باشیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از صبح امروز جمعه همزمان با سراسر کشور در استان قزوین آغاز شده است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.