به گزارش پنجشنبه شی ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی همچنین نامزدها و هواداران آنها را از اسراف در انجام تبلیغات برحذر داشت و افزود: هیچ کس حق ندارد از اموال و امکانات دولتی برای تبلیغات در زمینه انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراها استفاده کند بنابراین استفاده از اموال عمومی در امر تبلیغات هم جرم و هم خلاف قانون و نیز گناه است.
وی اضافه کرد: تبلیغات اسراف‌گرایانه نامزدها بر اصل و هدف انتخابات اثر منفی می گذارد و اینکه افراد به هر وسیله‌ای می‌خواهند به هدف‌ خود برسند اخلاقی و مطابق با مبانی دین اسلام نیست.
صادقی نیارکی ادامه داد: در تبلیغات انتخاباتی نظام ما که در آن مردم‌سالاری دینی حاکم است، چارچوب های اخلاقی تعریف شده و همگان تکلیف داریم نسبت به رعایت انها عمل کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط دادستانی و سایر ضابطین خبر داد و افزود: کنترل و رصد فضاهای مجازی از اقداماتی است که به طور دقیق و روزانه انجام می گیرد و البته نامزدها و هواداران آنها نیز باید آن را مدیریت کنند تا از درج مطالب غیر واقعی توسط طرفداران و حامیانشان جلوگیری شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین، تمکین به قانون را توسط نامزدهای پنجمین دوره شورای شهر ضروری دانست و ادامه داد: اگر تمکین به قانون در بین افراد وجود نداشته باشد ناگزیر مجبور به تشکیل پرونده قضایی هستیم.
این مسئول از نامزدها خواست از دادن وعده‌های فراقانونی و دست نیافتنی به مردم پرهیز کنند زیرا این مساله باعث بی‌اعتمادی مردم به آنها و حاکمیت می‌شود.
وی در ادامه به برخی دیوارنویسی ها به نفع نامزدهای انتخابات شوراهای شهری اشاره کرد و به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد که مبلمان شهری را با تبلیغات غیراصولی آلوده نکرده و به آن هزینه و خسارت وارد نکنند.
وی همچنین از نامزدها و ستادها و منازلی که در آنها ضمن تشکیل جلسات و سخنرانی ها مبادرت به پخش موسیقی های مختلف می نمایند درخواست کرد تا با مراعات حال همسایگان و شهروندان را داشته باشند و از ایجاد آلودگی صوتی با استفاده از سیستم های صوتی خودداری کنند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان گفت: با مسئولان ستادهایی که باعث بی نظمی و ترافیک در سطح شهر بشوند برخورد می کنیم.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.