سید جواد حسینی روز پنجشنبه در نشست مسئولان نظارتی و مسئولان ستادهای انتخاباتی در مشهد افزود: مدیریت بهتر فضای تبلیغاتی دغدغه اصلی ما در این برهه از زمان است و این نشست راهکارهای مدیریت بهتر در این زمینه را دنبال می کند.
وی اظهار کرد: یکی از آثار مثبت انتخابات، اعتمادافزایی و ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر بین آحاد ملت است که باید در سلامت و امنیت کامل برگزار شود و به کوچکترین تخلف از قانون در این عرصه به فوریت رسیدگی می شود.
وی گفت: انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری مهمترین رویداد سیاسی سال جاری است و تلاش می شود فضای واقعی و مجازی در این انتخابات به خوبی مدیریت شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: در مجموع سه نوع رفتار بر این انتخابات مترتب است که یک نوع رفتار قانونی و دو نوع دیگر آسیبی می باشد.
حسینی اظهار کرد: در رفتار قانونی، صفت جویی محور اصلی است و در آن گروهی برای رسیدن به هدف که پیروزی در انتخابات است، بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران تلاش می کنند.
وی گفت: در یک نوع رفتار آسیبی، گروهی برای رسیدن به یک هدف در صدد تخریب دیگران برمی آیند و نوع دیگر رفتار آسیبی در فضای تبلیغاتی، ستیزه جویی و تخریب همراه با خشونت و رفتارهای مشخص غیرانسانی و غیرقانونی است.
وی افزود: ما به عنوان ناظران و مجریان برگزاری انتخابات باید با جلوگیری از رفتارهای آسیب زا در فضای تبلیغاتی تلاش کنیم مشارکت حداکثری مردم را جذب کنیم.
حسینی اظهار کرد: افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی، ایجاد وفاق و جلوگیری از انشقاق، رفتارهای مبتنی بر قانون، تعامل مناسب با دستگاه های نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی در انتخابات، توجه به احساسات قومی و مذهبی و جلوگیری از نفوذ جریان های معاند و مخالف نظام در تبلیغات از نکات مورد توجه برای ناظران و مجریان انتخابات است.
وی جلوگیری از دخالت غیرقانونی در فرآیند قانونی انتخابات، جلوگیری از دعوت از هواداران برای شکل گیری تجمع خیابانی، جلوگیری از راه اندازی کارناوال ها و اردوکشی های خیابانی، پیشگیری از شب گردی هواداران، پیشگیری از تحرکات عناصر معاند و جلوگیری از هدایت های سازمان یافته تجمع ها و اتحادیه های صنفی را از دیگر مواردی برشمرد که باید مدنظر مجریان و عوامل برگزاری انتخابات قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات قبلی به طور میانگین 64 درصد بود، گفت: 36 درصد از مردم این استان به دلایل مختلف در انتخابات دوره قبل شرکت نکردند که طی بررسی های انجام گرفته سه عامل ناآگاهی نسبت به انتخابات، نارضایتی و بی اعتمادی از دلایل اصلی عدم شرکت آنان در انتخابات بوده است.
وی افزود: با برگزاری دوره های توجیهی برای فرمانداران و اتخاذ تدابیر دیگر، تلاش شد میزان مشارکت این گروه از افراد در خراسان رضوی افزایش یابد.
وی اظهار کرد: نظرسنجی ها و پیش بینی ها نشان می دهد مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری بیش از 70 درصد خواهد بود زیرا آگاهی سیاسی مردم افزایش یافته و نامزدها افراد معقولی هستند که مورد وثوق اکثریت مردم کشور قرار دارند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: چهار هزار و 635 شعبه اخذ رای، بیش از پنج هزار خودرو، بیش از پنج هزار لپ تاپ، بیش از 75 هزار نیروی اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی آموزش دیده، بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای و یکهزار و 800 ماشین الکترونیکی اخذ رای برای انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری در این استان در نظر گرفته شده است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.