پیمان پژمانفرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فرسودگی لوله های آب و فاضلاب شهری قزوین در بافت فرسوده می طلبد که با برنامه ریزی و پیگیری اصولی شبکه آب و فاضلاب همراه با مشارکت دستگاه ها و شهروندان هرچه زودتر ترمیم شود تا شاهد کاهش خسارت ها در این خصوص باشیم.
وی اظهار کرد: خسارت‌های حاصل شده از شکستگی‌های لوله‌های آب شهری در جنوب شهر قزوین به دلیل فرسودگی نسبت به گذشته افزایش یافته است.
پژمانفرد افزود: وضعیت خسارت‌های حاصله از شکستگی‌های لوله‌های آب شهری در جنوب شهر قزوین به دلیل فرسودگی به گونه‌ای شده است که هر هفته با چندین مورد شکستگی لوله‌های آب شهری در جنوب شهر مواجه هستیم.
وی اظهار کرد: شکستگی ‌های لوله‌های آب شهری به دلیل فرسودگی باعث آسیب رساندن به آسفالت شهر، تاسیسات شهری و خانه‌ها شده است.
پژمانفرد تصریح کرد: در سال 94، 583 مورد و در سال قبل 795مورد و از ابتدای سال جاری تا اکنون نیز 70مورد شکستگی لوله های آب شهری در منطقه یک شهرداری قزوین رخ داده و حفاری اضطراری شده است که این آمار نشان از اهمیت اصلاح شبکه آب قزوین در این مجموعه می‌باشد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب باید نسبت به اصلاح شبکه های لوله های آب شهری این منطقه به طور جدی اقدام کند،اظهار کرد: افزایش احداث ساختمان‌های مسکونی و گسترش جمعیت در جنوب شهر، سبب شده شرکت آب و فاضلاب جهت افزایش فشار آب در این منطقه اقدام کند که این موضوع موجب شده مشکلاتی برای لوله‌های آب شهری ایجاد شود.
مدیر منطقه یک شهرداری قزوین با بیان اینکه با توجه به بروز افکن چاه‌ها یا نشست معابر شهری به ویژه در بافت فرسوده شهری در اثر ترکیدگی لوله های فرسوده آب شرب که گاهی اوقات تا 45 سال قدمت دارند، تصریح کرد: این موضوع زمینه نگرانی شهروندان و مدیریت شهری را فراهم کرده و ضروری است شرکت آب و فاضلاب اقدام های لازم را در این زمینه صورت دهد.
در همین خصوص مدیر هماهنگی امور اجرائی شهرداری قزوین نیز درباره فرسودگی لوله‌های آب شهری در جنوب شهر قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت آب و فاضلاب در محدوده بافت فرسوده 150کیلومتر شبکه آب رسانی دارد که در سال های 1391 تا 1395 نزدیک به 20 کیلومتر از شبکه فوق نوسازی شده است.
علیرضا هنرور افزود: با توجه به فرسودگی لوله های شبکه توزیع آب و انشعابات منازل و ممنوعیت استفاده از لوله های با جنس آزبست به علت بیماری زا بودن و زیاد بودن عمق لوله های قدیمی و به دنبال آن نداشتن دسترسی مناسب به لوله ها جهت نصب انشعابات جدید و وجود مشکلات در بهره برداری و نگهداری از تاسیسات از دلایل ضروری انجام اصلاح شبکه توزیع آب در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین است.
وی اظهار کرد: زیاد بودن تعداد حوادث ناشی از شکستگی لوله ها به خصوص در مواقع بارندگی، هدر رفتن آب از محل اتصالات به دلیل فرسودگی شبکه و تحمیل خسارات هنگفت ناشی از شکستگی لوله ها که در برخی مواقع منجر به تخریب منازل می شود و نارضایتی مردم را به دنبال دارد از دیگر دلایل ضروری انجام اصلاح شبکه توزیع آب در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین است.
مدیرهماهنگی امور اجرائی شهرداری قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین در راستای همکاری و تعامل با شرکت آب و فاضلاب قزوین لایحه ای را در سال 1394 به شورای شهر تقدیم کرد و موافقت اعضای شورای شهر را جهت معافیت هزینه صدور مجوز، مرمت نوار حفاری و روکش آسفالت اخذ کرد که متاسفانه با وجود اخذ این لایحه در سال 1394 تنها 5.3 کیلومتر شبکه آب نوسازی شده است.
وی اضافه کرد: در سال 91 سه هزار و 528 کیلومتر، در سال 92 پنج هزار و 274 کیلومتر، در سال 93 پنج هزار و 469 کیلومتر و در سال 94 پنج هزار و 355 کیلومتر از شبکه آب قزوین مورد بهسازی قرار گرفته است اما این حجم با توجه به وسعت شبکه آب در بافت فرسوده و قدیمی کافی نیست.
شهر قزوین دارای 505هکتار بافت فرسوده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.