به گزارش ایرنا، فریدون همتی چهارشنبه شب در بیست و هشتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود:ایجاد گرایش به سمت بهره وری و استفاده بهینه از امکانات در جامعه یک ضرورت مهم است تا از اتلاف منابع خود جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد:پس از یک سال و اندی فعالیت در قزوین به این نتیجه دست یافته ام که بخشی بزرگی از ثروت و منابع استان در حوزه های مختلف در نتیجه مصرف نامناسب و نداشتن بهره وری مناسب از دست می رود بنابراین ضروری است این رویه را تغییر دهیم.
استاندار قزوین اضافه کرد:البته در سال های اخیر واحدهای تولیدی و همچنین اذهان عمومی به سمت اصلاح الگوی مصرف پیش رفته اند اما این مقدار کافی نیست و همه بخش ها باید توجه خود را به این سمت جلب کرده و برنامه های خود در این خصوص را عملیاتی کنند.
همتی اظهار کرد:سوق یافتن افکار عمومی به سمت اصلاح الگوی مصرف و شکل گیری احساس مسئولیت در برابر مصرف منابع موجب می شود بخش بزرگی از ثروت و منابع کشور احیا شده و بسیاری از نگرانی ها در حوزه های مختلف اقتصادی مرتفع شود.
وی در ادامه به مشکل صنایع داخلی در حوزه بازار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی نداشتن قدرت رقابت در بازار به دلیل عواملی چون قیمت بالا و کیفیت پائین و همچنین گرایش مردم به استفاده از محصولات خارجی است که این مشکل را می توان با برنامه ریزی صحیح و ارتقای بهره وری مرتفع کرد.
استاندار قزوین،تنها راه تداوم حضور واحدهای تولیدی در بازار را از طریق کاهش قیمت ها و هزینه ها و تغییر رویه در استفاده از منابع امکان پذیر دانست و افزود: البته باید این تغییر و تحول را در همه حوزه های زندگی از منازل شخصی گرفته تا کارخانه ها و ادارات شاهد باشیم تا اثر آنرا در جامعه خود مشاهده کنیم.
وی با بیان اینکه کشور ثروتمند ما به دلیل غنای منابع به اتلاف بی رویه آنها عادت کرده است، افزود:ما باید به سمت تجدید نظر در روش ها و رویه های مربوط به بهره برداری از منابع خود پیش برویم و در این راه نهایت تلاش خود را برای بهره گیری از فناوری های جدید به کار بگیریم.
وی در ادامه از سازمان برنامه و بودجه استان قزوین خواست تا یک برنامه عملیاتی و کاربردی در خصوص استفاده از فناوری برای اصلاح الگوی مصرف منابع تهیه کند تا بخش های دولتی و غیر دولتی و حوزه های صنعتی و کشاورزی با اتکا به آنها به سمت بهره وری حرکت کنند.
همتی در پایان گفت:در استان قزوین نیروهای متخصص و علاقمند بسیاری در زمینه اصلاح الگوی مصرف وجود دارند که باید از ظرفیت آنان نهایت استفاده برد.
در ادامه این نشست گزارشی در خصوص توسعه هواشناسی کاربردی و نقش آن در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین گزارشی در خصوص بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی بیان شد.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.