غلامعباس انجم شعاع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف برق در این شهرستان به علت مصارف کشاورزی و همچنین افزایش مشترکان در بخش خانگی باعث سیر صعودی شده است که با توجه به پتانسیل منطقه از لحاظ تامین برق با مشکلات عدیده ای مواجهه بودیم.
وی گفت: این افزایش مصرف باعث افت ولتاژ شدید در منطقه به خصوص در فصول بهار و تابستان و موجب ایجاد اختلال در ورود و خروج انرژی در الکتروموتورها و قطعی برق در این شهرستان شده است.
وی تصریح کرد: این طرح از ابتدای نیمه دوم سال جاری با اعتبار 100 میلیارد ریال شروع و با سفر مشاور وزیر نیرو به این شهرستان 20 میلیارد ریال دیگر هم به این اعتبار افزوده شد.
مدیر امور برق جیرفت افزود: با افزایش اعتبار تعداد پست های عمومی توزیع برق افزایش پیدا می کند و 210 دستگاه پست عمومی توزیع برق در شهرستان جیرفت احداث می شود که با اتمام فاز سوم این طرح در فروردین ماه، شاهد تقویت برق شهرستان خواهیم بود.
وی عنوان کرد: نصب ترانسفورماتور، احداث خط فشار ضعیف و متوسط و تبدیل شبکه های فرسوده از جمله برنامه های اجرایی این طرح است.
انجم شعاع گفت: با راه اندازی فاز سوم این طرح دیگر شاهد کاهش تلفات فنی برق و رفع افت ولتاژ در این شهرستان نخواهیم بود.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.