به گزارش ایرنا، حیدر نعمتی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان اظهار کرد: اکنون بانک کشاورزی و بانک تجارت این دستور العمل را اجرا می کنند و افراد بدهکار به این بانک ها می توانند از این فرصت برای تسویه حساب های خود بهره مند شوند.
وی افزود: دولت متعهد شده که سود تسهیلات بدهکاران تا سقف یک میلیارد ریال را به بانک ها پرداخت کند و این فرصت با توجه به زمان اجرا که پایان سال 95 است، بهترین زمان برای پرداخت بدهی به سیستم بانکی است.
نعمتی خواستار اطلاع رسانی به مردم شد تا از این فرصت استفاده کنند و از بانک های عامل هم خواست تا با استمهال تسهیلات معوق واحدهای تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از تولید داخلی گام اساسی در جهت رفع موانع تولید در استان بردارند.
مدیرعامل امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: یک هزار و 300 میلیارد ریال مطالبات غیر جاری مردم به بانک کشاورزی است که در یک هفته اخیر 21 میلیارد ریال از این مطالبات پرداخت شده است.
هوشگ حیدرنژادیان اظهار کرد: هر چند سقف اعتبار ابلاغی بانک کشاورزی 190میلیارد ریال اعلام شد اما به هر میزان که مردم راغب باشند از این بخشودگی جرائم بهره مند می شوند و ما مکلف به پیگیری و بهره مندی مردم از این ظرفیت هستیم.
وی افزود: در صورت مراجعه مردم به بانک کشاورزی و تعیین تکلیف بدهی های معوق خود، 600 میلیارد ریال از مطالبات بانک کشاورزی جذب و در فعالیت های مختلف حوزه کشاورزی استان هزینه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست 12 طرح در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری مطرح شد که عمده مسائل آنها در خصوص انباشت بدهی معوق، تعیین تکلیف بدهی های سر رسید گذشته، پرداخت تسهیلات و تسریع در صدور مجوز لازم از سوی ادارات مربوطه برای فعالیت آنها بود.
همچنین راه اندازی و فعالیت طرح های گردشگری نظیر باغ پرندگان در دستور کار قرار گرفت.
پیگیری موضوع آب شهرک صنعتی مهران، برق ناحیه صنعتی بدره از دیگر موضوعات مطرح شد در این نشست بود که دستگاه های مرتبط قول مساعد برای رفع مشکلات موجود دادند.
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از ستادهای فعال در دولت یازدهم بود که پیگیر مسایل و موانع واحدهای تولیدی در استان است و به صورت مکرر مشکلات واحدها را با حضور مجریان آنها و دستگاه های مرتبط رصد می کند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.