به گزارش ایرنا،سید سعید شاهرخی یکشنبه شب در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود:مهم ترین چالش ما قبل از تجهیزات هنرستان ها این است که هنوز اهمیت تحصیل در آنها برای خانواده ها جا نیافتاده است و فعالیت های اجباری همچون طرح هدایت تحصیلی که در سال جاری انجام شد،پاسخگوی چنین هدفی نیست.
وی اضافه کرد:با توجه به جهت گیری برنامه ششم توسعه برای گسترش آموزش های فنی و حرفه ای ما نیز باید تمام توان و تلاش خود را در ارتقای این مهارت ها به کار گرفته و در این راه از ظرفیت آموزش و پرورش به خوبی استفاده کنیم.
شاهرخی بر استفاده از ظرفیت های خیرین و مراکز غیردولتی برای تجهیز مراکز فنی و هنرستان های آموزش و پرورش تاکید کرد و از فرمانداران نیز خواست در کمیته برنامه ریزی شهرستان خود به بحث مهم اعتبارات در زمینه توسعه کمی و کیفی رشته های فنی و حرفه ای توجه داشته باشند.
وی، درباره تفاهم نامه آموزش و پرورش با دستگاه های اجرایی استان برای برنامه های سوادآموزی نیز از پیگیری استانداری به منظور انعقاد تفاهم نامه با 14 دستگاه که هنوز اقدامی در این زمینه نکرده اند، خبر داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود:برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استان باید پیشنهادهای عملی و اجرایی داشته باشیم و با عبور از گزارش ها و کارهای تشریحی به راهکارهای عملیاتی در این زمینه برسیم.
105هنرستان در استان قزوین فعالیت می کنند که در آن ها 88 رشته مربوط به کاردانش و 23 رشته مربوط به فنی و حرفه ای به دانش آموزان تعلیم داده می شود.
همچنین 23 هزار بی سواد نیز در استان قزوین وجود دارد که هفت هزار تن از آنان اولیای دانش آموزان هستند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.