رضا طارمی در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه مدارس مروج سلامت برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان طریق مشارکت فعال اولیا اجرایی شده است .
وی ادامه داد:توانمند سازی دانش آموزان با هدف بسط و تقویت مدیریت سلامت محور در 308 مدرسه این استان در حال اجراست.
وی بیان کرد: در قالب این برنامه شاخص های سلامت در هشت زمینه که شامل آموزش سلامت، ارایه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشارکت والدین و جامعه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی با اشاره به بررسی کمی و کیفی شاخص های سلامت در این مدارس از طریق انجام سه ممیز کمیته آموزشگاهی ، استانی و خارجی یاد آور شد: بر اساس نمراتی که مدارس در این ممیزی ها کسب می کنند به هر مدرسه 1 الی 5 ستاره تعلق می گیرد.
طارمی اضافه کرد: هر مدرسه ای که در طول اجرای این برنامه بتواند شاخص های سلامت را تقویت کرده و امتیاز خود را افزایش دهد موفق به کسب امتیاز کامل می شود.
رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: بر اساس این طرح، مدارس طبق چک لیست های ارزیابی طی دو مرحله از لحاظ کمی و کیفی از یک تا پنج ستاره، درجه‌بندی و سطح‌بندی می‌شوند که این رتبه‎بندی‌ها نشان از سطح سلامت مدارس دارد.
طارمی درادامه به پایش و کنترل طرح مروج سلامت از سوی تیم ارزیاب وزارتخانه ای در 5 منطقه از البرز به صورت تصادفی اشاره و یاد آور شد: در این بازدید تیم استان قزوین از نظرآباد، دانشگاه علوم پزشکی از ساوجبلاغ، دانشگاه علوم پزشکی ایران از نواحی 1 و 3 کرج و دانشگاه علوم پزشکی تهران از ناحیه 2 کرج و فردیس بازدید کردند.
وی گفت: در سال تحصیلی گذشته 150 مدرسه از استان البرز موفق به کسب امتیاز 5 ستاره شدند.
البرز 437 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشاره دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.