به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، فریدون همتی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر که در مجتمع خدماتی بین راهی بافه برگزار شد،افزود: می توان با برنامه ریزی و کار مستمر مسافرانی که قصد عبور از مسیرهای ارتباطی استان را دارند برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی مجاب به حضور و اقامت در قزوین کرد.
استاندار قزوین از ایام نوروز به عنوان فرصتی بسیار خوب برای معرفی جاذبه های گردشگری استان یاد کرد و گفت: از این فرصت برای شناخت هموطنان نسبت به آثار طبیعی و تاریخی قزوین باید نهایت استفاده را برد.
وی خطاب به مسئولان ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: در ایام تعطیلات نوروز باید با هم افزایی و همدلی میان یکدیگر خاطره خوبی را برای مسافران و میهمانان استان برجا بگذاریم.
استاندار قزوین همچنین گفت:نقش صدا و سیما در ایام عید نوروز در معرفی آثار و جاذبه های گردشگری استان بسیار مهم و برجسته است و باید با تهیه گزارش ها و ارتباط های زنده در خصوص معرفی ظرفیت های گردشگری قزوین اقدام شود.
همتی گفت: نشست ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان ها نیز باید به صورت منظم و مرتب برگزار شود.
وی افزود: تمامی دستگاه ها و اعضای ستاد اجرائی سفر باید از هم اکنون تا 13 فروردین در آمادگی کامل باشند و تمامی ظرفیت ها را برای مدیریت مناسب استان در شرایط احتمالی بحرانی و دشوار آماده کنند.
همتی بر پاکسازی و تنظیف معابر عمومی برای استقبال از نوروز تاکید کرد و اظهار داشت:مسیرهای ورودی و خروجی بزرگراه ها،آزادراه ها و حاشیه آنها با استفاده از ظرفیت بسیج مردمی و آموزش و پرورش باید پاکسازی شود و محیط بوستان ها و مناطق پر تردد نیز با نشاط و پرطراوت شوند.
وی همچنین دستور داد تا تمامی بیلیبوردها و تابلوهای تبلیغاتی استان در این ایام در خدمت پیام های نوروزی و معرفی ظرفیت های گردشگری استان باشند و به انواع پیام های خوشامد و تبریک به مسافران مزین شوند.
همتی در پایان گفت:مجتمع های رفاهی و خدماتی ظرفیت بسیار خوبی برای عرضه محصولات و تولیدات استانی و ارائه سوغات به مسافران هستند که در ایام نوروز باید نسبت به این موضوع توجه داشت.
استان قزوین از یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی برخوردار می باشد.
6101/ 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.