به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محسن قاسمی در سومین جلسه ستاد آسیب های اجتماعی و آموزش و پرورش استان افزود: ضعف جامعه پذیری کودکان و نوجوانان در آینده هزینه های زیادی برای جامعه در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به نقش خرده سیستم های دیگر از قبیل خانواده، رسانه، گروه همسالان و مهدها در کنار مدرسه برای جامعه پذیر نمودن کودکان و نوجوانان گفت: جامعه پذیری فرایندی است که از تمامی سیستم های جامعه تاثیر پذیرفته و در بلند مدت بر تمامی سطوح آن تاثیر می گذارد، بنابراین جامعه پذیری مناسب و برنامه ریزی شده در طول چند دهه آینده منابع انسانی توانمند را در جامعه به وجود می آورد و بی توجهی و غفلت در این زمینه جامعه را به چالش های می کشد.
قاسمی گفت: هر چقدر جامعه پذیری بیشتری صورت بگیرد به همان نسبت آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، خشم، افسردگی، خودزنی و... در بین دانش آموزان کمتر خواهد شد.
وی افزود: جامعه امروز مخاطره آمیز بوده و سرعت تغییرات در آن بالاست و فرایند جامعه پذیری کودکان و نوجوانان باید به صورت مستمر تحت کنترل و مورد رصد قرار بگیرد.
قاسمی، ضمن تبیین و تشریح برنامه های عملیاتی ابلاغی شورای اجتماعی وزارت کشور به آموزش و پرورش خواستار اجرای دقیق و موثر این برنامه شد و افزود: ارزیابی و بازرسی مستمر از برنامه ها، جزو محورهای کاری دفتر اجتماعی خواهد بود.
وی در پایان آموزش مهارت های ارتباطات اجتماعی سالم، آموزش مهارت های جرات ورزی، آموزش مهارت های تاب آوری به دانش آموزان خانواده های طلاق یا در معرض خطر طلاق، آموزش مهارت های مدیریت عواطف و هیجانات بلوغ را از برنامه ای اولویت دار آموزش و پرورش برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.