به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،علی اکبر متقی فرد در آئین معرفی و تجلیل از کشاورزان برتر استان قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بخش کشاورزی را نیازمند سرمایه گذاری بیشتر دانست و افزود:از این میزان ارزش مالی باید 10 تا 20 درصد به کشاورزی بازگردد و در این بخش سرمایه گذاری شود که معمولا این اتفاق رخ نمی دهد.
وی در ادامه تقویت فعالیت ها در بخش تنظیم بازار را مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی خواند و گفت: این مهم با اجرای برنامه های پس از تولید رخ می دهد که موجب بهبود وضع درآمدی کشاورزان می شود.
متقی فرد در ادامه از کم آبی به عنوان یکی از چالش های مهم بخش کشاورزی یاد کرد و اظهار داشت: برای حل این مشکل باید به سمت نوین کردن روش های آبیاری در مزارع و باغ ها برویم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در همین رابطه تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان که از مصوبه های سفر رئیس جمهوری به قزوین است، امسال در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: اگر تا پایان سال مالی جاری که تا تیرماه سال آینده ادامه دارد موفق شویم مقدار اراضی یاد شده را به روش های نوین آبیاری مجهز کنیم، برای تجهیز 20 هزار هکتار دیگر نیز اقدام خواهد شد.
متقی فرد با بیان اینکه تجهیز اراضی کشاورزی به روش های مدرن آبیاری از سیاست های جدی دولت تدبیر و امید است،یادآور شد: تاکنون به طور مجموع 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش های آبیاری نوین مجهز شده اند.
وی با بیان اینکه 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان که کشت در آنها به شکل آبی انجام می شود را می توان به روش های آبیاری نوین تجهیز کرد، یادآورشد: در اجرای روش های آبیاری نوین، 85 درصد از هزینه ها را دولت تقبل کرده و 15 درصد را نیز کشاورزان می پردازند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین به مصوبه سفر رئیس جمهوری مبنی بر احداث یکهزار مزرعه گلخانه ای در استان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت کشاورزان بتوانیم برای آینده نه چندان دور شاهد راه اندازی این میزان گلخانه که به صرفه جویی در مصرف آب و افزایش کمی و کیفی محصولات کمک می کند، باشیم.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت با 82 هزار نفر بهره بردار است.
3013/ 6128
خبرنگار: رضا اولادی**انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.