محمد رضا روشنی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: بسته بندی محصولات کشاورزی در کارگاه های مختلف در شهرستان آستارا انجام می شود و این کارگاه ها با وجود اشتغالزایی، تهدیدات زیست محیطی به همراه دارند.
وی افزود: بسیاری از مسئولان این کارگاه ها، زباله های خود را در حاشیه تالاب استیل آستارا و دیگر نقاط طبیعت رها می کنند و این اقدام، چهره زشتی به محیط زیست داده است.
روشنی بیان کرد: دارندگان امکانات سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی باید پسماند کارگاه های خود را به محل دفن زباله واقع در داداش آباد منتقل و از ریختن آن به طبیعت و محدوده تالاب استیل خودداری کنند.
روشنی خاطرنشان کرد: افرادی که پسماند محصولات کشاورزی را در حاشیه جاده ها و تالاب ها تخلیه می کنند، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست آستارا شناسایی و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
ایرج شیارکار رئیس جهاد کشاورزی آستارا نیز در این خصوص گفت: بسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی در 15 سوله در این شهرستان انجام می شود و روزانه 900 نفر در آن مراکز فعالیت می کنند.
تالاب استیل آستارا با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده باکلان کوچک و اگرت است و از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.
تالاب آق این شهرستان نیز در پشت پناهگاه حیات وحش لوندویل، جزو مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده آستارا محسوب می شود و 61 گونه پرنده زمستان گذران و مهاجر در آن شناسایی شده است.
آستارا در غرب استان گیلان قرار دارد و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی سواحل دریا دفن یا دفع می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.