مسئول کمیته نظارت و بازرسی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین از کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این استان خبر داد.

مسئول کمیته نظارت و بازرسی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها به نحو مطلوب در استان اجرایی شده ولی طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به هفته اول، افت داشته است.

محمد افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افت رعایت دستورالعمل‌ها در میان شهروندان، نشان از کاهش نظارت‌ها دارد و اگر به همین شکل تداوم یابد، ممکن است به اهداف طرح نرسیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: طبق گزارش‌های دریافتی در روستاها مراسم تشییع، خاکسپاری و عروسی بدون کنترل و نظارت برگزار می‌شود و علیرغم اینکه بخشداری‌ها و دهیاری‌ها هم حضور دارند ولی احتمالاً نمی‌توانند جلوی این مراسم را بگیرند.

وی با تاکید بر اجرای دقیق‌تر طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، اضافه کرد: بسیاری از اصناف از حفره‌های موجود سوء استفاده می‌کنند و محدودیت‌های ایجاد شده را دور می‌زنند.

این مسئول گفت: موتورفروشی‌های مختلف به بهانه فروش لوازم یدکی باز هستند درحالیکه در این رسته قرار ندارند یا خیلی از فروشگاه‌های پوشاک فعالیت‌های زیرزمینی دارند و درهای پشتی را به بهانه فروش آنلاین باز می‌کنند.

وی اضافه کرد: گلفروشی‌ها به بهانه خراب شدن گل‌ها غالباً باز هستند و تعداد زیادی آرایشگاه‌ها زنانه و مردانه پشت درهای بسته، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین افزود: مراکز تأیید دفترچه بیمه، تعداد برگ‌های دفترچه را به شدت کاهش داده‌اند که باعث تراکم زیاد جمعیت در مراکز شده است و از همه بدتر در روز گذشته توزیع مرغ دولتی در برخی فروشگاه‌ها به تشکیل صف‌های طولانی منجر گردید.

افشار گفت: این گزارش‌ها نشان می‌دهد نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها نسبت به هفته اول اجرای طرح ضعیف‌تر شده است و باید با هوشیاری بیشتری عمل کنیم تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.