مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: در شرایطی که همگی درگیر اپیدمی کرونا هستیم توجه به گروه بیماران مزمن از حساسیت بالایی برخوردار

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به بیماران مزمن در شرایط کرونایی تاکید کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، دکتر سید مجتبی اکرم 15 آبان‌ماه در جلسه کمیته بررسی وضعیت بیماران خاص و مزمن تحت پوشش تامین اجتماعی سمنان اظهار کرد: در شرایطی که همگی درگیر اپیدمی کرونا هستیم توجه به گروه بیماران مزمن از حساسیت بالایی برخوردار بوده و از این رو نیازمند دقت نظر بیشتری به جهت دریافت خدمات هستند.

وی ادامه داد: اقدام سازمان تامین اجتماعی در تشکیل اداره مدیریت بیماری‌های مزمن و سالمندی در مدیریت درمان استان‌ها نشان از اهمیت مدیریت و برنامه‌ریزی بهداشتی و درمانی برای این قشر از جامعه است.  

وی افزود: جهش‌ها و رفتارهای مختلف ویروس کرونا از ابتدای شیوع تاکنون بسیار پیچیده بوده و آنچه که برای همه افراد خصوصا قشر سالمند و افراد دارای بیماری زمینه ای ضروری است رعایت دستورالعمل های بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان تاکید کرد: افراد دارای بیماری‌های مزمن غیرواگیر از جمله دیابت، پرفشاری خون، کبد چرب و انواع سرطان‌ها به جهت دارا بودن سیستم ایمنی ضعیف تر و مقاومت کمتر بدن در مقابل ویروس، شرایط ابتلای سریع‌تر و دوره درمان و بهبودی دیرتر و شدیدتری دارند و از این همواره باید مورد پایش و چکاپ بالینی قرار بگیرند.

دکتر اکرم اهمیت فعالیت بدنی مناسب، تغذیه سالم ، استراحت کافی و مدیریت استرس و سلامت روانی را در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا و به جهت کاهش تردد بیماران مزمن دارای پرونده در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان داروی این گروه از بیماران به‌صورت دوماهه ارائه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.