۷۲ هزار پرس غذای گرم و بسته‌های معیشتی تحت عنوان مرحله دوم رزمایش ایران همدل میان نیازمندان قزوین توزیع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: ۷۲ هزار پرس غذای گرم و بسته‌های معیشتی تحت عنوان مرحله دوم رزمایش ایران همدل همزمان با آغاز ماه محرم میان نیازمندان و مددجویان قزوین توزیع می‌شود.

به گزارش جماران، مهرعلی حق گویان روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: در طرح اطعام حسینی در ماه محرم ۷۲ آشپرخانه در سراسر استان به نیابت از ۷۲ شهید کربلا برپا می‌شود و ۷۲ هزار پرس غذای گرم و بسته‌های غذایی بین افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: تهیه وعده غذایی گرم در این آشپزخانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تهیه می‌شود و حتی نمایندگان بهداشت نیز بر این آشپزخانه‌ها نظارت خواهند کرد.

حق گویان افزود: در حال حاضر بسته‌های معیشتی شامل گوشت مرغ و روغن برای تمامی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان تامین شده است و قریب به ۱۵ هزار بسته توزیع شده و برای مابقی خانوارهای تحت پوشش نیز تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به مرحله اول رزمایش ایران همدل در استان، گفت:  این رزمایش در ماه مبارک رمضان در پی فرمایش مقام معظم رهبری، در استان اجرا شد و بیش از ۳۲۳ هزار پرس غذا و بسته‌های غذایی به خانواده‌های تحت حمایت، نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا به مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال توزیع شد.

این مسوول افزود: به برکت اطعام مهدوی همچنان این آشپزخانه‌ها برپا هستند و هنوز غذای گرم را طبخ کرده و میان افراد نیازمند توزیع می‌کنند.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این نهاد، گفت: در کمیته امداد استان تا به امروز قریب به ۶۱ هزار نفر با ۳۲ هزار خانوار یک تا چند نفره تحت حمایت هستند که ۴۷ درصد آنها در مناطق شهری و ۵۳ در مناطق روستایی سکونت دارند.

این مسئول گفت: ۵۳ درصد افراد تحت حمایت ما از کسانی هستند که سرپرست آنها فوت شده و ۲۹ درصد از سالمندان و مابقی از زنان متارکه کرده و... هستند.

وی در خصوص میزان جمع آوری زکات در استان، افزود: تا به امروز ۹۷ میلیارد ریال جمع آوری زکات مستحبی، واجب و فطریه در استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته قریب به ۸۵ درصد رشد داشته است.

حق گویان افزود: امسال زکات استان در هر محلی که جمع آوری شود برای نیازمندان همان شهر و روستا هزینه خواهد شد تا هزینه‌کرد زکات برای خیران و نیکوکاران ملموس باشد.

وی در خصوص میزان جمع آوری گوشت قربانی در استان، اضافه کرد:  با توجه به محدودیت‌های امسال برای ذبح احشام و توزیع آنها به دلیل مسایل بهداشتی مقابله با کرونا تاکنون سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از محل خیران جمع آوری شد و خود همکاران کمیته امداد نیز قریب به ۱۷ میلیون تومان در این زمینه کمک کردند.

این مسئول در خصوص میزان جمع آوری قربانی در سال گذشته، گفت: در مدت مشابه سال ۹۸، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه قربانی جمع آوری شده بود که امسال ۹۱ درصد رشد در این زمینه داشته ایم.

وی گفت: ۱۷ دفتر امداد و ۸۷ مرکز نیکوکاری در کلیه شهرستان‌های استان فعال هستند که برای شناسایی نیازمندان، دریافت و اهدای کمک‌ها اقدام می‌کنند و ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کمک‌های مردمی را در چهار ماه ابتدای امسال جمع آوری نموده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان در خصوص حمایت از ایتام استان، گفت: چهار هزار و ۷۲۰ نفر یتیم و محسنین تحت حمایت با ۲۵ هزار نفر حامی در استان داریم که در چهارماه امسال ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب آنها واریز شده است.

حق گویان درخصوص توانمندسازی خانواده‌های مددجو، گفت: پنج هزار فرصت شغلی تا پایان سال با ۱۴۲ میلیارد تومان اعتبار ایجاد خواهد شد که تاکنون قریب به ۹۰۰ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در زمینه‌های دامپروی، کشاورزی، خدماتی، توزیعی، صنفی، صنایع دستی و ... کارسازی شده است.

وی گفت: همچنین قریب به هزار مددجو، آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی را گذرانده‌اند ولی با توجه به مشکلات کرونا سعی کرده ایم آموزش‌ها را به حداقل برسانیم.

این مسئول در خصوص مسکن و ساختمان مددجویان، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و استان قزوین که مبالغ مسکن بسیار بالا رفته است باید تا پایان سال ۳۷۷ واحد را به مددجویان تحویل دهیم و ما هیچ مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

حق گویان درخصوص پرداخت وام قرض الحسنه به مددجویان، گفت:  امسال این تسهیلات تحت عنوان وام‌های کارگشایی از مبلغ پنج تا ۱۰ میلیون تومان برای ۲ هزار پرونده پرداخت شده است و همچنان پرداخت آنها ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.