فرماندار خلخال عادی انگاری کرونا را عامل افزایش شدت شیوع این بیماری دانست.

فرماندار خلخال گفت: احساس می‌شود مسئولان مقابله با کرونا در این شهرستان با این ویروس خودمانی شده‌اند و عادی‌انگاری آنها نیز موجب افزایش شدت شیوع این بیماری شده است.

به گزارش جماران، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه فرماندهی قرارگاه زیستی خلخال افزود: با گذشت زمان مسوولان دست‌اندرکار با مقابله و پیشگیری از کرونا حساسیت خود را از دست داده و در انجام وظایف محوله کوتاهی می‌کنند.

وی اظهارداشت: مسوولان عضو قرارگاه زیستی شهرستان نباید از وظایف محوله خود از جمله انجام امور مربوط به ضدعفونی ،گندزدایی ،پیشگیری از تجمع مردم ،ترویج فرهنگ استفاده از ماسک در جامعه ، نظارت مستمر بر بازار و کسبه و تلاش برای کاهش آمار مبتلایان به کرونا ویروس نباید حتی

لحظه‌ای غافل شوند.

وی با بیان اینکه از اواخر تیرماه امسال ابتلا به بیماری کرونا در خلخال به شدت افزایش یافت و وضعیت این شهرستان را از سفید به قرمز تبدیل کرد، افزود: اگر مسوولان عضو ستاد قرارگاه زیستی به وظایف خود عمل نکنند فوتی‌های این بیماری افزایش و تعداد بیماران نیز قابل توجه خواهد بود.

فرماندار خلخال با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام عزاداری ماه محرم و تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه برگزاری آیین‌های عزاداری مردم با رعایت موارد و شرایط کرونایی جامعه و فاصله‌گذاری اجتماعی اظهارداشت: اعضای هیات امنای مساجد و مسوولان هیات‌های مذهبی مسوولیت برگزاری این مراسم بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونای کشور را برعهده دارند.

وی گفت: عزاداری‌های امسال کاملا به صورت سنتی سال‌های کهن و عاری از هرگونه استفاده از طبل و لوازم تشدیدکننده شیوع بیماری کرونا بوده و ضمن انتظار از عزاداران برای استفاده از لوازم شخصی و استفاده اجباری از ماسک در مدت زمان برگزاری مراسم ،همه عزاداری‌ها قبل از برگزاری با هماهنگی و دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی صورت خواهد گرفت.

رییس ستاد قرارگاه زیستی خلخال افزود: کرونا هرگز عزاداری‌های مردم مومن ، ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این دیار مذهبی و عالم‌پرور را کم رنگ نمی‌کند، ولی هیات‌های مذهبی و عزاداران حسینی باید برگزاری بی‌خطر مراسم و مدیریت مناسب آن برابر با پروتکل‌های بهداشتی شرایط کرونایی جامعه از جمله پیشگیری از تجمع تماشاگران عزاداری را در نظربگیرند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون کنکور سراسری امسال در پایان این هفته گفت: اعضای ستاد قرارگاه زیستی خلخال در برگزاری این آزمون باید با مدیریت آموزش و پرورش خلخال همکاری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.