رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: خطرات جانی کرونا و مشکلات ناشی از این ویروس برای همگان مشخص است و بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزای حسینی اهمیت دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: هیات‌های مذهبی به منظور حفظ سلامت عزاداران، مراسم عزای حسینی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیریت کنند.

به گزارش جماران، نوید دانایی روز یکشنبه در جلسه تبیین دستورالعمل‌های عزاداری محرم امسال در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان، افزود: رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، سه مساله مهمی است که باید در عزاداری های محرم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نقش رسانه‌ها و نهادهای مذهبی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: تعطیل کردن امور مختلف زندگی مردم امکان پذیر نیست و این مساله اقدام درستی نیست و نمی‌توان فعالیت‌های اقتصادی جامعه را متوقف کرد.

وی تصریح کرد: شهروندان با تغییر سبک زندگی و رفتارها باید زندگی کردن در کنار ویروس کرونا را فرا بگیرند.

دانایی با اشاره به سبقه طولانی عزاداری حسینی و تنیدگی آن با فرهنگ ایرانی، خاطرنشان کرد: اکثر پزشکان ایرانی ارادت خاصی به امام حسین (ع) دارند اما امسال شرایط متفاوت ایجاد شده و بسیاری از رفتارهای مرسوم تغییر پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: خطرات جانی کرونا و مشکلات ناشی از این ویروس برای همگان مشخص است و بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزای حسینی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه تعیین پروتکل‌های بهداشتی برای سایر مراسم‌ها نسبت به آیین های عزای حسینی آسان تر بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه عزاداری‌های محرم و صفر در مناطق مختلف دارای آیین خاص است، تعیین پروتکل‌های بهداشتی در این آیین‌ها به گونه‌ای که سلامت مردم حفظ شود، بسیار دشوار است.

دانایی ابرازداشت: امسال، با شیوع کرونا برگزاری عزاداری ها در فضای باز انجام می‌شود تا درصد انتقال ویروس به حداقل برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: استفاده از ماسک و خودداری از پذیرایی در مراسم‌های عزاداری از دیگر مسایلی است که باید به طور جدی به آن توجه کرد.

دانایی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی نباید برنامه‌ای برای برپایی دسته‌روی داشته باشند، اظهارداشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، تصمیم در این موارد با ستاد مقابله با کرونا است و هیات‌های مذهبی مصوبات این ستاد را رعایت کنند و هیچ‌کس حق تخطی از این اصول را ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: راه اندازی پویش «اینجا حسینه است» اقدام ارزنده‌ای است که باید تنها با حضور اهالی هر خانه انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.