فرماندار تنگستان امروز(چهارشنبه 22 مرداد ماه) اعلام کرد: هیچ‌گونه مراسم عزاداری سنتی در شهرستان تنگستان برگزار نخواهد شد.

فرماندار تنگستان گفت: هیچ‌گونه مراسم عزاداری سنتی در شهرستان تنگستان برگزار نخواهد شد.

به گزارش جماران، عبدالحسن رفیعی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان تنگستان با اشاره به بحران کرونا و شرایط خاص حاکم بر جامعه و اینکه در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) قرار داریم اظهار داشت: شرایط خاصی که این مراسم به لحاظ تجمعات و نوع عزاداری‌ها دارد می‌طلبد همه ماها تلاش و کمک کنیم که بر اساس مصوبات و ضوابط ستاد ملی کرونا هم مراسم عزاداری برگزار شود.

وی تصریح کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات رعایت شود تا شاهد افزایش مبتلایان کرونایی در سطح شهرستان تنگستان نباشیم.

رفیعی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان کرونا در دنیا از ۲۰ میلیون و فوتی‌ها نیز از ۷۵۰ هزار نفر گذشته یادآور شد: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان ۴۹۸ نفر و ۲۷ نفر فوتی تاکنون ثبت‌شده که این آمار نسبت به جمعیت تنگستان آمار زیادی است و اگر در ایام محرم پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا رعایت نشود شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در سطح شهرستان خواهیم بود.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه نیاز است ضوابط و مقررات ستاد ملی کرونا در مراسم محرم رعایت شود خاطرنشان کرد: ضوابط و مقررات برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم توسط ستاد ملی و استانی کرونا ابلاغ‌شده وبا توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما تابع نظرات کارشناسی حوزه بهداشت و درمان و مصوبات ستاد ملی کرونا در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در مراسم محرم امسال هیچ‌گونه مراسم عزاداری سنتی برگزار نخواهد شد ادامه داد: در استان بوشهر و به‌تبع آن در تنگستان مراسم ایام محرم با سایر نقاط کشور به لحاظ اینکه مراسم سینه‌زنی سنتی، بحث تعزیه، حرکت دسته‌ها و هیئت مذهبی که اکثر تجمعات در این مراسم است امسال لغو شده است.

رفیعی پور با بیان اینکه فضا شهرها و روستاها توسط شهرداری‌ها و دهیاران متناسب با ایام محرم باشد افزود: در بحث ایجاد فضای متناسب با ایام محرم در شهرها و روستاهای شهرستان نیاز است شهرداران و دهیاران اقدامات لازم با توجه به این ایام به عمل آورند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه در بحث برگزاری مراسم ایام دهه محرم زمان رعایت شود بیان کرد: نیاز است با توجه به اینکه مراسم گاهاً تا نیمه‌شب ادامه پیدا می‌کند نیاز است اداره تبلیغات اسلامی شهرستان این مراسم را مدیریت و زمان برای آن‌ها مشخص و لزوماً هم‌زمان و بعد از نماز مغرب و عشا برگزار گردد.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در بحث تأمین ماسک و لوازم ضدعفونی با نرخ مصوب برای حسینیه‌ها و هیئت مذهبی همکاری لازم به عمل آورد.

رفیعی پور با اشاره به لغو مراسم تعزیه بیان کرد: در بحث نذورات، پذیرایی شام، نهار و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی لغو و به جای آن توزیع مواد غذایی خام، نذر ماسک و کمک به مراکز بهداشتی و درمانی صورت گیرد که نیاز است از طریق فضای مجازی فعالین اجتماعی در سطح شهرستان نسبت به فرهنگ‌سازی آن همکاری نمایند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در برگزاری ایام محرم نیز استفاده شود خاطرنشان کرد: یکی از بهترین روش‌های اطلاع‌رسانی فضای مجازی است که می‌توانیم روزانه برنامه‌ها و ضوابط تبیین و به اطلاع عموم برسانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.