آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد: حفظ سلامتی مردم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری اولویت اصلی برگزارکنندگان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حفظ سلامتی مردم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری اولویت اصلی برگزارکنندگان باشد.

به گزارش جماران، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) باید بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود و حفظ سلامتی مردم در این آئین‌ها وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: سلامت مردم از واجبات اسلامی است و عزاداری ها در ماه محرم و صفر باید با رعایت تمامی موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) باید در فضای باز و در مدت زمان حداکثر ۹۰ دقیقه برگزار شود و این مهم باید به تمامی هیات‌های مذهبی استان ابلاغ شود.

آیت‌الله دری نحف‌آبادی بیان کرد: باید با همدلی و یکپارچگی مردم و مسئولان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از شیوع این ویروس به حداقل ممکن برسد.

وی اظهار کرد: واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه‌ای از حریت و مردانگی است و امام حسین(ع) با شهادت خود پیام آزادی خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برنامه های ماه محرم باید درراستای تعمیق، گسترش معارف، مکتب امامت، عدالت برگزار و زمینه‌های لازم برای تعمیق باورهای نسل جوان، نوجوان و پاسخ به شبهات فراهم شود.

وی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در ایام ماه‌های محرم و صفر آرمان‌ها و اهداف آن بزرگوار از قیام خونین عاشورا برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین شود.

امام جمعه اراک در خصوص۲۴ ذی‌الحجه ( روز مباهله ) نیز گفت: در این روز حقانیت اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روشن شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در این روز اهمیت اسلام ناب محمدی (ص) از سوی پیامبر اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) به خوبی مشخص شد و این مهم باید همواره با فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی در بین مردم و جهانیان گسترش یابد.

وی یادآوری کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی داشته و اگر مشکلاتی هم وجود دارد با تدابیر حکیمانه و تبعیت از مقام معظم رهبری مرتفع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: ملت ایران با وحدت و یکپارچگی از آرمان‌های انقلاب اسلامی مقابل توطئه‌های دشمنان صیانت می‌کند و اختیار خود را به دست دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.