امام جمعه موقت قزوین گفت: معمولا با انتخابات هجمه به شورای نگهبان آغاز می‌شود نمی‌گوییم شورای نگهبان معصوم است ولی گاهی مردم فریب دشمنان را می‌خورند.

امام‌جمعه موقت قزوین با تأکید بر مطالبه‌گری مردم از نمایندگان گفت: حرکت مجلس و دستگاه قضا روزنه‌های امید را در دل مردم ایجاد کرده است چون برخورد با غربگرایان، نجومی‌بگیران و فاسدان را در دستور کار خود قرار داده‌اند و امیدواریم نمایندگان به وعده‌های داده شده جامه عمل بپوشانند.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم در حالی که همیشه لطف و رحمت خدا شامل حال ما شده و می‌شود.

وی عنوان کرد: خداوند رحمان است به همین جهت برای ما راهنمایانی قرار داده است؛ تقوا مسیر پر پیچ و خمی دارد که دارای سنگ‌اندازی‌های شیطانی است و برای اینکه این مسیر را سالم بپیماییم باید همراه صادقین شویم و از آن‌ها تبعیت کنیم. بر اساس آیات و روایات برای رسیدن به تقوا باید همراه علی و اولاد علی(ع) باشیم.

امام جمعه موقت قزوین در اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو خاطرنشان کرد: امروز جمعه ۲۵ ذی‌القعده روز دحو الارض نام دارد؛ قبل از آن کره زمین مملو از آب بود و به رحمت الهی کم کم در آن خشکی پیدا شد و بعد از آن زمین گسترش یافت و آن نقطه اولیه نقطه‌ای است که کعبه در آن ساخته شده است. این روز اعمالی همچون روزه، دعا و نماز دارد که نمازگراران می‌توانند برای آگاهی بیشتر به مفاتیح‌الجنان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام قابل با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان بیان کرد: این شورا از ۶ فقیه تشکیل شده است تا قوانین تصویبی از این شورا عبور کند و شاهد ورود ناخالصی نباشیم؛ البته صلاحیت شرکت‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و ریاست جمهوری نیز باید توسط شورای نگهبان تایید شود؛ در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدیم مردم به لیست رسانه‌هایی همچون بی بی سی رای دادند و شورای نگهبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس این نمایندگان را که کاندیدا شده بودند غربال کرد.

وی تصریح کرد: معمولا با انتخابات هجمه به شورای نگهبان آغاز می‌شود نمی‌گوییم شورای نگهبان معصوم است ولی گاهی مردم فریب دشمنان را می‌خورند. امام در وصیت‌نامه فرمودند اگر فرد ناصالحی وارد مجلس شد نمایندگان می‌توانند اعتبارنامه او را رد کنند. با همه دقت‌های شورای نگهبان افراد ناصالح تلاش دارند وارد بدنه نظام شوند.

امام‌جمعه موقت قزوین با اشاره به مجلس یازدهم گفت: امیدواریم این مجلس ریل‌گذاری خوبی داشته باشد؛ تاکنون نیز اقدامات امیدبخشی را انجام داده است؛ حرکت مجلس و دستگاه قضا روزنه‌های امید را در دل مردم ایجاد کرده است چون برخورد با غربگرایان، نجومی‌بگیران و فاسدان را در دستور کار خود قرار داده‌اند. امیدواریم نمایندگان به وعده‌های داده شده جامه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام قابل با اشاره به شیوع کرونا خاطرنشان کرد: کادر پزشکی از روی ایمان و اخلاص تلاش کردند و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به ۳۴ نفر رساندند ولی متاسفانه در برهه‌ای شاهد افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا شدیم. توصیه می‌کنیم مردم دستورات بهداشتی را رعایت کنند و تنها کاری که از دست ما برمی‌آید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است تا جان عزیزان خود را حفظ کنیم؛ باید متذکر شویم که عدم رعایت آن موجب حق‌الناس می‌شود.

وی با اشاره به ترور ۲ بسیجی گفت: این ۲ شهید مشغول پخش موادغذایی بین خانواده‌های نیازمند بودند که توسط ضدانقلاب مورد هدف قرار گرفتند از نیروهای مسلح می‌خواهیم جواب سختی به آنان بدهد چون جان افرادی که بی‌توقع کار می‌کنند باید حفظ شود.

امام‌جمعه موقت قزوین در پایان بیان کرد: در استان قزوین ۱۳ سال توفیق خدمت در سنگرهای شورای نگهبان، نماز جمعه، امور مساجد و شورای هماهنگی تبلیغات را داشتم از این پس توفیق خدمت به مردم‌این دیار را نخواهم داشت به همین جهت اگر قصوری بوده عذر می‌خواهم و از همه شما حلالیت می‌طلبم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.